Som småbarnsfamilj....

Jag var så övertygad, när jag var gravid med Jonathan, att ingenting skulle förändras bara för att vi fick barn. Jag tror att den enda rutin som fortfarande är den samma är Stefans arbetstider...
Det blev inte en stor förändring... det blev en GIGANTISK förändring... men inte till det sämre, bara till något annat än vad man var van vid =o)

Som småbarnsfamilj:

äter vi middag kl 17
kan man gå och lägga sig kl 22 en lördagskväll

går vi på Bio kl 15:45

innebär en sovmorgon när man får ligga kvar i sängen till kl 8
storhandlar vi en gång i veckan och skriver veckomatsedel
innerbär Fredagsmys Tacos och tecknad film
är ett dagligt samtalsämne Bajs-mängd och konsistens


Tja... vad säger man... inte riktigt vad jag trodde när vi började planera familj =o) men jag klagar inte... nej nej nej!!

Idag var vi på Bio med Jonathan och vi såg Nalle Puh. Den var faktiskt riktigt rolig. Ior är ju bara helt underbar med sin deppighet och stackars Nasse som är rädd för allt. Och så Nalle Puh, som med ständigt kurrande mage har ett helt underbart tänkande. Stefan fastnade för en replik när han pratar med Uggla som ska förklara något: "Min hjärna är för liten för så långa meningar"!!

Nicolas hade vi lämnat hos Mormor under tiden och det hade gått hur bra som helst (inte för att jag trodde något annat)

Syns att det inte gick någon nöd på honom =o)




Kommentarer
Anki

Haha..ja så blir de. Så när man kommer till barnen flyttar hemmifråntiden då har man inga mattider alls, går aldrig på bio och kan jobba dygnet runt (om man vill :)



Härliga bilder...kollade även de jag missat tidigare. NÄR SKA DU SKAFFA FACEBOOK?? saknar dig där...:)

Så mycket man vill berätta som man inte kan skriva här ju.

Kramiz Kramiz

2011-11-22 @ 21:11:57
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Anki

Hoho...har du med bloggpaus..haha



Kramiz

2011-12-05 @ 19:52:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0