Vår??

Första snön kom och försvann inom loppet av bara ett par dagar...



Nu är gräsmattan grön igen och det är plusgrader... då måste det väl vara vår nu :-)

Den senaste veckan har varit vääääldigt omtumlande. Både sorg och glädje. Men jag tänkte att det är roligare att skriva om glädjeämnen så vi låter sorgen vara lite...

I torsdags var jag på arbetsintervju!!!! Och jag tror det gick bra. Blev, mer eller mindre, lovad en anställning som extrapersonal men skulle få definitivt besked innan jul. Whee!! Jobba!! Egenvärde!! Självkänsla!!
på Forex bank för er som undrar ;-)

I fredags blev det julbak med barnen och Lisen. Pepparkakor och lussemuffins!!





I lördags var det simavslutning för Jonathan.


Åh så stolt han var över sitt första märke!! Åh jag över honom <3
Sen blev vi bjudna på underbar middag av lilla mamma.


Sen på söndagen var Jonte på barnkalas och jag, Nico och Ronja lekte i den snö som hade kommit..






Meningen var att vi skulle gått på julmarknad oxå men valde att äta myslunch hemma när Jonte kom hem...
Kvällen sen bestod av pizzabuffé på Hasslödoppet med Lisen och Robert. Mycket trevlig och gott!!!


Nu närmar sig Lucia och ikväll ska vi titta på Jonathans luciatåg på skolan... Båda barnen tränar dagligen på sina luciasånger och igår provade de även lite kläder... dock inte de kläder de ska ha i tågen ;-)




I sina luciatåg så ska Jonte vara Stjärngosse och Nico tomte :-)

Nu ska jag snart iväg och dansa, träna lite inför helgen då det är lussedans i Skillingaryd. Har äntligen kommit igång m dansen igen och just nu dansar jag o Lisen var o vartannan dag... det är som balsam för själen :-)<3


Kommentarer
Herr Nilssons Fru

Oh grattis tjejen - jobb - härligt!! vill oxå ha ett :) jag var på intervju o var 90% säker på jag skulle få de, så tillsattes de internt, undrar varför de äns går ut med dom då.
Vilka fina bilder på grabbarna, vad de växer o vad lilleman blivit lik sin pappa...oh Jonte, jag han är mammas pojk han.
kramiz

2013-12-11 @ 13:19:04
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0