1:a inlägget för i år!!

Ja, faktiskt så har jag inte varit här och blurrat sen December. Tur att jag inte står till tjänst med livsviktig fakta för allmänheten utan bara onödigt vetande om mig och min familj!!

Jul och nyår var väldigt lugnt och fridfullt. Själva julafton är ju alltid lite stressig eftersom vi är på flera olika ställen men vi hade det bra och trevligt. Jonte började sin Julafton med julklappsjakt då det låg en lapp i hans strumpa där det stod att han julklapp var för stor för strumpan så han fick leta på andra ställen =o) Nico tyckte nog snörena var roligast tror jag...

Julen till ära fick jag även klippa "frisyr" på Jonte för första gången.

Nyår firade vi själva i år. Var på snabbvisit nere hos Pappa och Ann på dagen eftersom Jane var hemma men kvällen var det bara vi. Vi var hemma och grillade som vanligt på nyår. Sköt raketer med Jonte och Nico vid 18-tiden och sen bara hade det bra i lugn och ro.

Några nyårslöften blev det inte denna gången men vi har många roliga uppdrag och aktiviteter att ta oss an... Huset först och främst!!! Måste komma vidare med insidan nu när utsida är så gott som klar.

Jonte har börjat något som heter KnatteSkutt och är en idrottskurs (kan man nog kalla det) där han får prova på olika idrottsaktiviteter varje gång. Det skulle vara bla: friidrott, brottning, basket, bandy, judo, dans och orienering... 12 tillfällen nu hela våren. Han är sååå taggad och var väldigt duktig vi första tillfället. Hoppas verkligen att han hittar något som han tycker är extra kul och skulle vilja fortsätta med... det är ju lite av poängen med hela grejen.

Nico kommer att skolas in på förskolan i April och vi har fått plats på samma som Jonte!!!! Helt underbart, det  var verkligen en sten som lättade.

Stefan kommer att vara Pappaledig i April och det tror jag kommer att vara väldigt uppskattat av båda pojkarna. Han har även pratat om att skriva in sig på gymmet nere i byn.

Själv så har jag påbörjat en nybörjarkurs i Linedance!! Huuuur kul som helst. Ska oxå skriva in mig på gymmet för att komma igång med lite mer regelbunden träning.


Men just nu handlar allt om snor, slem, hosta och kräk... Sjukstugan har varit igång sen mitten av Januari. Nico började, smittade mig och nu även Jonte och Stefan.... Önskar med alla omagiska krafter jag har att detta ska ta slut snart. Ingen av oss har sovit något vidare på bra länge nu.... det tär på oss. Så attans typiskt att vi ska vara som sämst när min Farbror är hemma från USA och dessutom hans Fru som inte varit i Sverige på 7 år. Självklart så fick vi hoppa över släktmiddagen men sprang iaf på dem i affären idag så vi kunde säga hej innan de åker hem igen... trist...

Så snart är det dax för sängen och hoppas på någon timmes sömn. Men först lite bilder... som vanligt =o)

Åh så måste jag ju bara tala om att Nico vandrar iväg själv numera =o) (kortare sträckor, men ändå!!!) och Jonte har vi kommit på använder sig av huvudräkning =o) Jag e så stolt över dem!!



Kommentarer
Gubben

Jag är också stolt....

2012-02-11 @ 23:19:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0