Hmmm...

Åter igen ett litet tag sedan man var här nu... Men det har varit lite ont om tid, ork och sömn.
Nicolas, nybliven 1-åring, har fortfarande inte blivit frisk. Vi trodde att han var "back on track" när hostan gav sig men fick istället en massa utslag. Jag ringer BVC och ber att de tittar på honom och tanten frågar mig: "vad tror du att det är??" *SUCK* hade jag vetat det hade jag inte varit här... så i samråd med BVC kom vi fram till att det NOG var värmeutslag och vi skulle avvakta. Helgen gick med födelsedagsfirade både lördagen och söndagen och utslagen blir värre och kliar så ungstackarn inte kan sova. Vi har ny tid på BVC på onsdagen för vaccination och när vi då kommer dit (Stefan var oxå med denna gång) så kräver vi att någon annan tittar på honom.. en läkare då alltså. Jodå, efter en odling så fick vi bekräftat att han hade streptokockerbaciller (ingen aning om hur det stavas) och behövde penicillin. Så nu är vi snart igenom halva kuren och kan äntligen se en förbättring. Håller tummarna för att han ska få bli frisk nu!!!



Jonte därimot har hållt sig förvånandsvärt frisk och håller igång med sin KnatteSkutt. Sist var det basket och i morgon blir det handboll.

Helgen har varit fullspäckad med aktiviteter och för mig och barnen så började den redan i fredags. Jonte har ju inget dagis fredagar så vi försöker alltid hitta på nått bus då. Just denna fredagen blev det Wämöparken.









Himla mysigt... Och de hade redan satt ut alla djuren oxå så Nico kunde spana in getter, höns och grisar... Ronja tyckte INTE om grisar. De både lät och luktade illa =o)

På lördgaen fick vi fint besök....


Hi hi... Nej, han är varken arg eller farlig...



Världens bästa Peter, även kallad "Pappa Björn", var uppe med sin bil som skulle fixas och bjöd på Kroppkakelunch på Marinmuseumet.



Och innan dess var jag och barnen hemma hos min Mormor en sväng och även ute och lekte på Stumholmen.



Sen kom söndagen som jag har längtat till... Dax för 1:a kurstillfället med Ronja!! Väldigt nyttigt och väldigt roligt. Tack snälla Mamma som var hemma med barnen så både jag och Stefan kunde åka.






Och så kan jag ju åter igen be min Lilla Mamma om ursäkt för att vi körde på hennes bil... och förlåt Pappa för att vi körde genom din trädgård... Ja, jösses vilken kaos inna vi kom iväg till denna hundträning =o)  Så det kan bli....

Nej, nu ska jag gråta en skvätt över att den fina våren försvann och leta upp riktigt varma kläder inför promenaden... lär nog få lägga vikter i både skor och vagn för att inte blåsa bort... Ronja kommer hänga i kopplet som en heliumballong... hihi... vilka bilder jag fick i huvudet nu... =o)

Här kommer mer mys och bus:















Kommentarer
Anki

Hej från landet ingenstans...ja vi har blåst bort o vet inte redigt vad vi befinner oss:)

Vilka underbara bilder alla o en var!!

Men varför kör du på mammas bil o pappas gräsmatta. Du smygsuper väl inte:) i så fall får du inte köra bil...fniss.



Kramiz Kramiz

2012-03-19 @ 13:25:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0