En dag med lite saknad...

Idag är en sån dag när jag saknar hästlivet väääääääldigt mkt. Kanske lite extra för att solen skiner, det är plusgrader och inte en vindpust... perfekt ridväder. Känslan när man kommer tillbaka till stallet efter en tur i skogen går inte att beskriva. Harmonisk och glad är väl det närmsta jag kan komma. Och närheten och kärleken man får av dessa underbara djur. Nu hör det ju oxå till saken att mina hästar som jag har haft har, såklart, varit lite speciella. Jag drars ju till de djur som, på ett kreativt sätt, visar att de tänker mycket. Och det kan många intyga, att mina två stora kärlekar hade mycke verksamhet uppe i huvudet :0)
 

 
 
Denna goa kille var den sista jag hade. Ser ni att det faktiskt är Stefan som kör :0) 
Han är en travare som är bortplockad från banan av den enkla anledning att han ville inte tävla. Men det var HUR han visade att han inte ville som gorde att jag fastnade för honom. När han kom ut på travbanan la han sig ner med sulky och allt, kunde inte bli mer tydlig :0) Och det var också tydligt att det var själva tävlandet som han inte ville. Att köra honom utanför banan var inga som helst problem, som ni ser...
 
Nästa grej som jag föll för var att de kallade honom för "Torsten". Åh han såg verkligen ut som en Torsten. Som tävlingshäst hette han TT Krist, men för mig var han aldrig något annat än Torsten. 
Hans mamma dog när han var pytte så han är uppfödd på flaska, vilket gör att han är inte riktigt säker på om han är häst eller människa. Kunde ställa till det ibland, men oftast var det väldigt charmigt...
 
Ja, dessa djur. Vilka spår de sätter i hjärtat på en... Men jag kan ju glädjas åt att han lever och har det bra iaf.
Min första gosse lekte lite vilt i hagen en söndagförmiddag och trampade fel så kotleden sprängdes... Gick inte att göra någonting... En av de värsta dagarna i mitt liv...
 
Idag har jag det ganska lugnt och skönt här hemma. Barnen på dagis och jag är faktiskt helt utan några måsten!!! Inte illa... Ska äntligen ta den där längre rundan med Ronja som jag har velat så länge :0)
 
Ikväll blir det föräldramöte på Jontes avd och lilla Mamma kommer och är hos barnen så länge. Ska bli lite roligt att träffa de andra föräldrarna för det är en del som är nya för oss nu efter ihopslagningen. Ja, fröknarna är ju också nya för oss men dem har man ju träffat och pratat med vid lämning och hämtning.
 
Jahopp, nu börjar molnen dra ihop sig... lika bra man ger sig ut nu då...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




Kommentarer
Herr Nilssons Fru

Fina Torsten ♥
Vi måste åka o hälsa på honom i vår - världens finaste Torsten

Kramiz

2012-11-09 @ 08:03:37
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0