2 år som Fru Grothe

 
Idag är det 2 år sedan vi, i hemlighet, sa ja till varandra :0) 
 
Då låg Nico i magen och vi var ganska övertygade om att han var en flicka... :0)
 
 
Denna helgen som varit har gått vääääldigt fort. I lördags var vi och handlade i samlad trupp, både i mataffär och byggaffär. Fick med oss isolering till övervåningen och på väg hem så plockade vi även upp vår trappa som låg nere hos pappa. Passade på med en fika där oxå ;0)
 
 
 
Det känns bra att ha trappan hemma. Även om den inte kommer upp fortare för att den ligger här så känns det ändå som om det är närmare till slutet på något sätt. 
 
Åh i söndags så fick jag vara med att bygga :0)
 
 
Vi delade ut barnen till Morfar och Ann som tog Jonte och till Farmor som tog Nico. Väldigt roligt att få vara lite delaktig där uppe även om jag inte är lika effektiv Stefan. Han gav mig "uppdrag-isolering" och jag kom en bit iaf medans han själv bankade reglar...
 
 
 
Sista tiden har det faktiskt blivit en del tillfällen för Stefan att bygga så nu står det inte still längre... Så skönt!! Lite då och lite då så är det snart dax för mig att tapetsera :D
 
Idag blir det till o städa, tvätta och handla... Denna årstiden är det inte kul med djur för städningen blir så otacksam. Man städar och städar och det syns inte. Katterna har ju egen ingång och de torkar INTE av sig om fötterna när de går in. Den store har istället dille på att kliva runt med sina blötgrusiga tassar på så många ställen som möjligt för att sedan sitta mitt på köksbordet och tvätta av sig allt skräp som fastnar i den långa pälsen... Inte roligt att komma upp på morgonen och behöva dammsuga köksbordet innan man kan äta frukost. Tur man klädde om kökssoffan i vaxdukstyg iaf... hyfsat lätt att torka av.
Men jag hittade på en arbetsuppgift till det gamla skrället så han gör nån nytta iaf... 
 
 
Chipsskålshållare!!
När han nu har sluta fånga möss så får man ju hitta på annat, lite lättare, arbete till honom :0)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0