Shuffle, Flick, Jazz Box, Point, Shasse, Swivel....

Jajjamen... detta är faktiska steg som jag dansar i Linedance. Sitter och kikar på stegbeskrivningarna och känner att jag blir helt snurrig. När man står där på dansgolvet och hör musiken så sitter dansen som en smäck (oftast) men att sen komma ihåg vad alla stegen heter är lite värre. Jag trodde inte heller att det skulle ha någon betydelse ifall man kunde dem eller inte, men om det är så att jag vill fortsätta på fortsättningskurserna så förklaras inte stegen som de gör nu utan då rabblas bara namnen på stegen.... och då kan det ju vara bra att veta ifall men ska gå framåt eller vända. Och SJÄLVKLART!!!! vill jag fortsätta... för detta var något av det roligaste jag gjort. I onsdags filmade de oss och de som ville kunde sen kika på hur det såg ut. Vi var jätteduktiga och dansade väldigt bra men alla såg mer eller mindra besatta ut eftersom alla var hyperkoncentrerade på stegen. Så nästa gång hoppas vi på repetion på de danser vi lärt oss så man kommer in i dem lite mer och kan dansa mer avslappnat =o)

Helgen då... Jag den gick fort som vanligt. Kändes som om en del av den regnade bort. Gick promenad med Ronja, bara hon och jag, och upptäckte att overallen inte håller tätt längre =o(
attans... men den har ju faktiskt varit med ett tag nu....
I lördags morse tog jag barnen med mig och åkte in till min Mormor, Momomo som Jonte kallar henne =o) och åt god frallfrukost med henne och Mamsen.

Helt perfekt när man kommer hem till någon och bara kan placera ungarna i var sitt knä och själv sätta sig vid ett dukat bord och bara mysa =o) Känner mig allt lite bortskämd!!

Stefan fick inte följa med, men han fick mycket gjort hemma. Han e så duktig!! och middag lagade han oxå. Stekte torsk!! Alla som känner mig vet ju att jag inte jublar över fisk men det var faktiskt gott. Färsk torsk, panerad, med potatis, grönsaker och MYCKET av någon god sås. Då funkar det =o)

Kvällen bjöd på mys och gott tilltugg i soffan. Min söta lilla Mamma såg till att vi hade lördagssnackset till Gladiatorerna (jag vägrar melodifestivalens delfinaler, ser endast globen... kanske).

Igår vad det plusgrader och snön hade förvandlats till tung blötsnö... Då byggde jag och Jonte "Fisen" (Jonte som har döpt, inte jag)

Med tanke på att det nästan blev en isgubbe istället för snögubbe så lär den väl stå till Midsommar...

Sen blev det supergod kalops hos pappa på eftermiddagen. Lillasyster och hennes "gubbe" var oxå där. Trevligt!!
Inte illa, jag har inte behövt laga middag på flera dar =o) NICE!! Och jag tänkter inte göra det idag heller för jag har lovat Jonte Mc Donalds.

Men handla måste jag =o( det är sååå drygt att handla den 20:e. Då är det massa stressade småbarnsföräldrar som, liksom jag, ska handla upp barnbidraget... PLUS att pensionen och betalas ut och gamlingar får någon märklig tävlingsinstinkt som gör att de kastar sig fram i affärerna och ska slita till sig sina varor först, för det har de rätt till eftersom de har levt längst.... Men sen går det jättebra att blockera gångarna med rullatorer och kundvagnar för att man träffar någon man känner och måste berätta vad hämtjänsten minsann gjorde när de var hemma hos Gunnar på backen.... grrrrr!! Nej då, jag e inte bitter.... Men jag är inte lycklig över att behöva handla idag...

MEEEN!!!! Solen skiner och jag med den!! Jag ignorerar minusgrader och snö för att med öppna armar ta emot våren. Har ju lite att se fram emot den närmsta tiden. Först och främst så fyller ju Stefan år och jag gläds åt de 2 månaderna som han faktiskt är 2!!! år äldre än mig... hehe skitgammal ju ;0) och sen kommer Nicos 1års dag, har redan köp hans födelsedagspresent. I April blir det inskolning på förskolan och Stefan kommer att vara pappaledig (ni vet, han den gamle) och så det bästa av allt... JAG BÖRJAR JOBBA!!!!! Var är inte helt säker än, men det kvittar. Jag bara lääääängtar efter social träning och vuxna människor att prata med om dagarna.

Nu är det dax för att ta tag i dagen och se vad som hinns med.... snart promenad iaf...

Go Måndag!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0