Lövmarknad o Midsommarfirande

I Torsdags var Trossös gator och torg fyllda med marknadsknallar. Själv så är jag inte så imponerad av att vandra i stan just denna dag för jag blir så sur och bitter när man blir påkörd av vagnar, omkringknuffad och nerkladda av sockervadd. För att inte tala om alla J**LA ballonger som inte kan kontrolleras  när det blåser.... vilket det alltid gör i Karlskrona. MEN ! Självklart lägger man sin bitterhet åt sidan för att kunna se det här:

Lillfisen tyckte det var kul med Lövmarknad iaf. Och han fick faktiskt oxå en ballong... fast inte förrän vi skulle hem =o) Han handlade oxå godis och pilbåge och verkade vara nöjd med sin dag.

Midsommarafton hade vi panerat att fira ute på Sjuhalla under dagen med musik och dans och kvällen skulle firas hemma med familj och god mat.

Tyvärr så började inte dagen så bra för den lille minste som var allmänt missnöjd och stökig. Så när han väl somnade om så hade vi inte hjärta att väcka honom igen för att ge oss iväg. Men det skulle ju inte Jonte behöva lida för.... nej, utan han och jag åkte ut till sjuhalla själva där vi visste att hans bästis skulle fira midsommar. Det var lagom med folk och trevlig stämning och det bjöds på många goa skratt. Traditionen där ute är att bygga och klä midsommarstången tillsammans och sen är det någon som spelar gitarr och sjunger när alla dansar. Jag och Jonathan kom lagom till att stången nästan var färdig och hade satt oss tillsammans med Filip och hans föräldrar för att fika när det var dax att resa den..... o då hände det som bara inte får hända.... stången gick av!!! Först hör man hur alla hämtar andan och sen bryter ett sånt gapskratt ut. Vissa var väl något bittra efter allt jobb med att klä stången men sen såg även de det komiska i det hela.....

Kvällen blev mer som planerat med god mat och trevligt sällskap. Jag var lite besviken på det klassiska midsommarvädret eftersom jag verkligen ville sitta ute på verandan och äta men vinden gjorde att det inte kändes särsklit behagligt att sitta ute.... Då kommer min smarta Man på att man kan plasta in verandan =o) så det gjorde han och vi kunde sitta ute utan att frysa.

När folket hade åkt hem och barnen sov så kunde jag och Stefan sitta kvar ute tack vare den där plasten.... lite känsla av uterum ;o) Myspys...

 



Kommentarer
Anki

Lövmarknaden...njä de var inte många gånger jag var där faktiskt, de var alltid så svårt att ta sig framåt..fniss. Men jag fick karameller därifrån i år också!! Oj så liten midsommarstången blev (: lite komiskt o tur ingen fick den i skallen.

Hade ni så kallt midsommarafton? de hade inte vi, vi behövde inte plasta in granngårdens altan, vi rörde oss även en hel del på gräsmattan så...japp vi hade klart bättre väder då.

Snitsig han ändå är Stefan...plasta in altan o hålla vindaran borta. Smart.

Fina foto du visar.

Kramiz Anki

2011-06-27 @ 13:49:12
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Linda Grannen

Vilken smart Man du har ;0)

Ser Mysigt ut perfekt när det är kyliga kvällar =0)

kramar

2011-07-02 @ 01:04:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0