Kvalitetsdag!!!

Det var väl inget väder att skryta med idag men jag och Jonathan har haft en jätterolig och aktiv dag ändå... Vi började lugnt med frukost framför TV:n men sen åkte vi in till simhallen. Barnpoolen öppnade kl 10 och då stod vi där ombytta och redo. Vi hade sån tur att det bara var vi där så vi kunde bre ut oss och leka hur vi ville utan att behöva ta hänsyn till någon annan. Vi hade verkligen jättekul och Jonte var väldigt duktig med att hålla huvudet mer ovanför ytan denna gången. Han kommer ju ihåg hur ont i magen han fick sist vi var där och han hade lyckats svälja en massa vatten. Men denna gången gick det mer kontrollerat till. Han vågade även prova att lita på sina armpuffar och ta lite simtag... hundsim, men ändå. Man måste ju börja nånstans. När vi duschade efteråt kom Mamma in i omklädningsrummet och frågade om hon kunde hjälpa mig och det var väldigt tacksamt. Hon hade sett bilen och kom ihåg att jag beklagade mig sist att det var duschandet efteråt som var lite svårt när man var själv då stackars Jonathan får stå och vänta på mig. Men nu slapp han det och kunde istället gosa in sig i sin badrock och äta banan medans Mormor fixade torra kläder =o)

Efter badet åkte vi hem och åt lunch och hämtade Helge och sen ner till ån och matade ankorna. Blev en promenad längs vattnet och även lite bus i en väl snötäckt lekpark =o)



Väl hemma igen så lekte vi med bilar, tittade på film och lagade mat.... Efter maten byggde vi med LEGO... kan nästan erkänna att jag är lite trött. Men skönt trött. Vi har ju haft jätteroligt. Annat är det för stackars Stefan. Först jobba hela dagen och sen hem och behöva ge sig ut och köra snö. Dessutom håller både han och Jonathan på att bli förkylda igen, usch o fy. Jag hoppas bara vi slipper hostan denna gången....

Tror faktiskt att t o m Helgen är lite sliten idag... =o)

I morgon är det torsdag och dagis för Jonte. De skulle tydligen ha julgransplundring. Fast Jonte säger att de inte har någon julgran där nere så jag vet inte vad det är som de ska plundra =o) Han saknar Tuve och Luve som var huvudpersonerna i dagis adventskalender. Han pratar mycket om dem och tycker det är tråkigt att de hat flyttat ut i skogen igen. Tuve och Luves bästa kompis är en älg som heter Hälge Älg och alla barnen hade fått göra sin egen Hälge Älg med hjälp av händer och fötter.... o så här blev Jontes:



Själv hade jag tänkt handla och städa i morgon... om jag orkar. Annars parkerar jag min rumpa i soffan och lägger upp fötterna högt och bara myser... låter ju inte helt fel ;o) Det sägs att man får göra så när man är höggravid, så det så =o)



Kommentarer
Anki

Vilken fin älg han gjort!! Den där dagen lät "massor" så jag förstår om du vill lägga fötterna på bordet o gosa. Skolan är den slut tros?? För nu är väl ändå alla jullov över för denna gång. Kram på Er o hälsa alla.

2011-01-15 @ 19:06:23
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0