Back online...

Idag har ÄNTLIGEN telefon och bredband kommit tillbaka. Just nu lever vi mitt i en arbetsplats där det fälls träd lite överallt och ibland landar de på telefonledningen... I förra veckan slets ledningen av 2 eller 3 ggr men det var bara sista gången som drabbade oss. Lite typiskt bara att det var långhelg, eftersom torsdagen var röd dag så det blev inte fixat förrän idag. Visst överlever man men känner sig även lite handikappad utan internet. Man gör ju allt därifrån. Håller reda på ekonomin, deklarerar kassakort till A-kassan, avbokar medlemspaket till div klubbar osv... Skönt att det inte var i slutet av månaden så alla räkningarna skulle betalas.

Helgen har varit bra förutom att jag inte har mått toppen. Det har varit en VÄLDIG aktivitet i magen och jag har haft mycket sammandragningar. Man blir lite nojig och vågar inte riktigt vara så aktiv som man skulle vilja. I morgon är det dax för besök på MVC och jag hoppas på att hon ska säga att det är fullt normalt att ha det så och det bara är bra att röra på sig mycket. Som grädde på moset så hostade jag sönder något i musklen över revbenen igen igår. Det gör så fruktansvärt ont och värst är det på natten. Men det jobbigaste är att inte kunna leka med Jonathan som man brukar. Det känns så hemskt att säga till honom hela tiden att "Mamma kan inte", "Mamma orkar inte", "Akta Mamma har ont".... Vid ett tillfäller frågade han : Men när bebisen har kommit, kan du då? Jag trodde jag skulle börja gråta. Inte känns det bättre att han bara får vara på dagis 15 timmar i veckan nu när man går arbetslös. Det har märkts väligt mycket att han är lite uttråkad och rastlös här hemma. Som tur e så har Stefan varit långledig och de två har lekt jättemycket =o) Och idag är han på dagis och hans bästis var oxå där idag... härligt!!

Nu är det dax att ta tag i dagen... Ska halka ut med hunden och åka och handla innan jag ska hämta Snuttungen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0