V 15

Idag går vi in i v 15 och mitt hjärtas kapasitet har tydligen ökat med 20% för att klara av blodtillförslen, kan ge hjärtklappning...hmm. Nästa vecka är det dax för läkarbesök och jag hoppas verkligen att hon gör ett ultraljud. Jag har mått så konstigt och vill så gärna se att allt är som det ska. Hoppas ju hela tiden att det ska bli tid för träning men det ser inte så ljust ut på den fronten. Tänkte att en anledning till att man inte mår toppen är för att jag inte rör på mig tillräckligt. Men, men. Ett ultraljud och ett uttalande från en doktor som säger att allt står rätt till skulle nog lugna själen lite iaf. Plus att från nästa vecka och framåt kan jag börja känna fosterrörelser. Som omföderska har man ju fördelen att kunna känna det tidigare än om det vore första barnet.
Lilla hjärtat har vi lyssnat på flera gånger nu och det blir lättare och tydligare hela tiden =o) Ibland låter det till och med som om det var fler än ett.

Nog om det. Min lilla goding var hemma igår efter en hysterisk natt med ont någonstans som vi inte riktigt kunde klura ut var. Han sa först munnen, sen halsen och sen örat..... Vi tror att det kan vara för att han är så täppt i näsan som det trycker ut i örat och han hade förmodligen huvudvärk oxå till slut efter allt gråtande. Stackars liten. Idag är han på dagis men det kändes inte riktigt bra att lämna honom. Han var pigg hela dagen igår och har sovit jättebra inatt men det kändes ändå lite olustigt. Lite grinig på morgonen men det är väl vem som helst som blir väckt. Han klarade iaf tisdagen på dagis utan blöja!!!!!!! Hade kissat i pottan 2ggr!!!!!! Inga olyckor. Så duktig. Men idag var han inte på humör för att vara blöjfri och vi ville inte tjabba med honom heller. Det är iaf 2steg framåt och bara 1steg tillbaka.

Helgen kommer att bli lugn och skön. Hoppas på hyfsat väder så jag kan gräva lite i trädgården. Har lite jordgubbsplantor och smultronplantor som hade behövt komma ner i marken. Men jag ska försöka låta bli att planera något så jag inte blir stressad över allt jag inte hinner. Min lilla Mamma kommer iaf ut en sväng och det ska bli trevligt. Ses ju inte så ofta numera eftersom hon jobbar och en annan har skolan. Lillfisen kommer att bli så glad. Han saknar sin Mormor. Höll på att glömma att jag får låna brorsdotttern oxå i morgon!!! Lilla kusinen kommer hit på förmiddagen och leker en stund så hennes mamma kan träna. Undra om vi inte ska ha våfflor till lunch då!! Skit oxå, nu börjar jag planera iaf. Lika bra att slänga sig i duschen =o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0