Företagsekonomi

Idag är första dagen på kursen Företagsekonomi A. Det innebär att Datakursen ÄNTLIGEN är över. Satt med slutproven i helgen och har inte en aning om hur det gick. Det kändes verken bra eller dåligt. Väntar spänt med resultat på min elevsida.
Förutom proven så var helgen väldigt lugn och trevlig. Lillfisen åkte till Farmor ganska tidigt i Lördags så jag hann både plugga, städa och klippa Gubben innan kl 19 då våra Grannar kom hit och käkade middag. Fast jag kan inte ta åt mig hela äran för städning och maten. Gubben gjorde en hel del medans jag satt med prov. Vi grillade fläskfilé och ugnsbakade rotfrukter till middag med sallad till. Inte alls fel. Nu var det ett tag sedan man grillade så det var riktigt gott. Och så smakar det ju bättre i trevligt sällskap. Grannarna stannade till ca 23 och det var ganska lagom för oss gravida som började gäspa ikapp kl 22 =o). Grabbarna därimot var ute med hundarna efteråt.
Söndagen bjöd på hyfsat väder så det blev långpromenad på förmiddagen efter sista dataprovet. Hade sällskap av grannarna då oxå och visade dem lite ställen här i byn som de inte hade varit på innan.
Lillfisen kom hem strax därefter och eftermiddagen blev bad, middag och rösta så klart.

Nu har vi kommit in i v 16 i graviditeten och jag fick mitt ultraljud förra veckan!! =o) Helt underbart att få se att det rör på sig och att lilla hjärtat slår. Nu väntar det stora ultraljuden på förlossningen den 5:e okt när det ska mätas och slå fast ett beräknat datum. Vi tänkte även be om att få veta könet med vet ju hur tjurigt det kan vara så man får väl inte hoppas för mycket.
Har oxå känt de första fosterrörelserna =o) Bara som nått konstigt "fladder" men ändå.

Far o son mysstund

O lite mys med mamma me



Kommentarer
Linda "Grannen" ;O)

Alltid lika trevligt att hitta på bus med er ;O)

Grymt gott med grillat var det och promenixen i Sö var jätte mysig tänk va många stigar som ännu inte e utforskade här i Gredebyskogarna, tror minsann att vi får ta mer sådana promenader så man lär sig hitta här hihi ;O)

Nu drar vi till Frankrike i mon och som vanligt e ju ni våra underbara kattvakter och husvakter o posthämtare hihi vad skulle vi göra utan er??!! ;O)



Tack för ni fins o hjälper oss så mkt,,

Kram kram,,

2010-09-23 @ 10:00:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0