Söndag kväll.

Vilket underbart väder det har varit i helgen. Lite kallt men det gör inget när solen skiner. Igår var vi inne hos Lillebror på förmiddagen och fikade och lekte. Det är så mysigt att se hur mycket ungarna tycker om varann. Mycket trevligt iaf!!
Efter det blev det lunch-grillning på verandan och sedan en mysig hundpromenad för hela familjen. Gubben gav sig inte iväg förrän kvällen så han hann natta Lilleman innan. Sen blev det lipfilm för mig med chips och dipp. Den var inte jättebra men den var sån att jag var tvungen att se hur den slutade... jobbigt bara att den inte slutade förrän kvart i tolv. Var lite lagom trött när Lillfisen ropade i morse. Men jag lyckade få in honom hos mig och vi låg och tittade på tv en stund så man fick en stund på sig att  vakna. Sen var det bara att ta tag idagen. Kallt som attan var det så vinteroverallerna kom fram när vi gick med hunden. Så skönt när man bara kan dra den utanpå pyamasen =o)  Efter frukosten gjorde vi oss i ordning och tog Gubbens mamma med oss ner till Ronneby när vi skulle hämta Gubben vid tåget. Gick en runda på Maxi och Lillfisen fick ett par jättefina höstkängor. Gubben var inte jättepigg när han kom och har väl varit mer eller mindre som en zombi hela eftermiddagen. Men han följde iaf med på hundpromenaden i det fina vädret och efter middagen åkte vi ner till grannarna och fikade på hembakad päronpaj!! Smaskigt. Lillfisen var helnöjd för han hade en knanelbulle med sig och fick även en glass. Det är så mysigt att se hur glad han är för våra grannar... och känner sig väldigt hemma där.

Nej, nu är det dax för sängen... Alla grabbarna har gått och lagt sig för länge sen så jag får väl göra detsamma =o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0