Fullspeckad och rolig helg

Nu är det måndag igen och man sitter med läxor och en lagom skön huvudvärk.
Men helgen var rolig. Lördagen spenderade jag i kalmar på IKEA med lillebror. Köpte lite småplock till mig själv men huvudsaken med resan var ju att få till brorsans nya hem. Och det tyckte jag nog att vi fick till rätt bra. Kvällen blev lugn och skön i soffan och vi gick och la oss tidigt. På söndagen sen fick jag ett SMS från en tjej i byn som har barn i samma ålder som lillfisen. Vi gick i samma mammagrupp efter förlossningen. Hon och hennes familj var ute och lekte och skulle grilla korv och de undrade om vi ville komma dit. Jättekul. Vi har pratat om detta i 3 år men det har aldrig blivit av.  Så vi packade lite matsäck och tog fyrhjulingen ner och hade kanonmysigt. Ungarna kom jättebra överens när väl blygheten hade släppt och det kastades boll och fikades. Det var även väldigt roligt att få se deras hus invändigt. När jag växte upp så bodde det en karl med hästar där och jag har även haft min första häst där också en tid, men aldrig fått se huset från insidan. Det var jättefint. Gubben fick inte följa med in utan var kvar hos barnen ute =o)
När vi kom hem därifrån ringde jag min far som jag fortfarande inte hade träffat sen de kom hem från USA och kollade om de skulle vara hemma. Jag och Lillfisen åkte dit en runda medan Gubben gav sig iväg för att hjälpa lilla mamma med bilen som inte ville starta. Lillfisen fick en såpbubblepistol och var hur nöjd som helst. Senare på kvällen åkte jag in till Lillebror med ett köksbord som vi hade liggandes och hade även låvat att hjälpa honom hämta ett soffbord. Plockade upp Mamma på vägen som också hjälpte till.

Nu är det snart dax för promenad med hunden så det är väl lika bra man pluggar lite till.

Lek och grillning

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0