Snor, hosta och feber...

Ja denna helgen bestod mest av snor, hosta och feber men vi lyckade ändå få ut lite mys av den oxå.
I lördags var Stefan som sämst så jag och Jonathan var först nere hos pappa och fikade och sen åkte vi in till mormor för att fira Henkes födelsedag.

Vi blev ju inte så många eftersom varken Stefan eller Tommy var med men det var himla mysigt ändå och VÄLDIGT gott. Mormor hade gjort kalkonmiddag!!

På kvällen var det inte mycket med Stefan så det var sängen tidigt som gällde.

På söndagen kände vi oss hyfsat pigga hela högen på förmiddagen och vi var mest ute i snön. Stefan kände sig så illa tvungen att ploga för det hade kommit så mycket snö och jag och Jonte rastade snowracern. Sen busade vi en stund i trädgården innan det var dax att gå in och torka. Jonte gjorde både snöänglar och en snölyckta som vi tände senare på kvällen.



På eftermiddagen var det meningen att vi skulle åkt ner till Pappa och Ann och fira Henke där oxå men medans vi var och handlade kände vi av att vi hade varit lite väl hurtiga under dagen. Stefan hade fortfarande feber och även jag fick feber och Jontes mage krånglade så han var allmänt ledsen. Inte direkt den muntraste familjen att ha på kalas.

Så kvällen bestod av en liten promenad med Helge då vi oxå tände Jontes lyckta och glögg ihopkurade i soffan.

Idag därimot är nog Stefan något piggare, han e på jobbet iaf. Jonte e på dagis men har fortfarande strul med magen och jag sitter med läxor och bara tycker synd om mig själv. Men jag har fått mycket gjort iaf. Engelskan är faktiskt ifatt för första gången på terminen och jag har hyfsad koll på svenskan och matten oxå. I morgon ska jag skriva matteprovet som jag missade i fredags så det blir till att sitta med övningsprovet i kväll och dubbelkolla att jag hänger me. Sen är det nationellt prov i engelska igen på onsdag, skriftligt denna gången, och sista litteraturprovet i svenska på torsdag. Det märks att det är på slutklämmen nu. Prov tre dagar i rad =o)

Nu är det dax att göra ett försök med att släpa ut hunden innan man ska ta tag i maten.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0