Regn och rusk och ingen tv-bild

Inte nog med att vädret är så tråkigt att man inte vill vara ute, det gör även störningar i tv-sändningarna så man kan inte roa sig med att sitta framför dumburken heller.... Ja ja, tur att man har läxor så man inte är sysslolös iaf =o)
Idag är Stefan på utb i Helsingborg och gav sig av redan 04.40 i morse. Han ville vara ute i god tid med tanke på väder och trafik. Och tur var väl det för han hade knappat in fel adress på TomTom så när han trodde att han var framme vid tjugo i åtta så var han egentligen tjugo minuter på fel håll... Surt. Men han hann iaf.
Idag är det svenska som gäller och jag hoppas att jag inte behöver göra provet idag utan får skjuta på det till torsdag. Jag har inte koll på litteraturhistoria över huvud taget. Och det är så tråkigt att försöka läsa sig till.
Jonathan var vid gott mod i morse och tyckte nog det var lite mysigt att det var Mamma som lämnade på dagis. Han var på ett strålande humör och skuttade in i rummet och pratade oavbrutet. I en och samma mening får han med att han kan jaga rävar och vargar och hade regnkläder på sig idag och luvan uppe. Hans fröken, Mattias, såg lika förvirrad ut som jag.

Vår lilla trollunge =o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0