Malle, Mille, Platan och Pluttan

Jag tror det var så Jonte och Morfar hade döpt de nya fiskarna =o) 2 nya malar och 2 röd-orange fiskar som jag har glömt vad arten hette plus 10 neontetror har flyttat in hos de 5 fantomtetror som vi hade sen innan. Massa fina färger att titta på nu. Jonte och Morfar har varit iväg själva och handlat så Jonte är så lycklig så. Jag hoppas verkligen att vi har rätt värden i vattnet nu för att de ska trivas allihop så de klarar sig. De två röda fiskarna, Platan och Pluttan, är en hane och en hona och kommer säkert att ge yngel om de trivs här... kul =o)

Så fina så fina!!

Och nu lite bajsprat... Ikväll bajsade Jonathan på pottan utan tjafs. Han bad som vanligt om en blöja men jag stålsatte mig och lyckades övertala honom att sitta på pottan. Vi läste en bok och ett tu tre så kom det =o) Så duktig!!! Jag blir så lycklig när det funkar. Det dumma var bara att han satt ju en stund så ena benet somnade och det tyckte han var väldigt obehagligt. Så nu får vi hoppas att han inte kopplar det med pottan och utav den anledningen inte vill sitta där nästa gång. Men jag glädjs åt det enorma klivet i rätt riktning. Både jag och Stefan har sagt att vi inte vill ha två blöjbarn samtidigt och det ser ljust ut för att det inte blir så heller =o) Visst har har ju faktiskt inte blöja mer än vid bajstillfälle, men nu känns det som om han kan bli helt utan innom kort. Underbart.

Mammas goding!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0