nu är 20+ förbi =0(

Igår var sista dagen som 20+.... idag är jag 30. Snyft... Nej, så ska man inte tänka. Man är ju inte äldre än man gör sig. Min kära sambo drog med mig in till staden för att titta på Betnér igår =0) Väldigt trevligt!! Lillfisen var hemma med Farmor till sin stora förtjusning. Inte lika kul i morse när han ropar på Farmor och blir arg på mig för att hon hade åkt hem.

Idag har jag bara matte i skolan, tror vi ska gå igenom sista provet. Jag är så stolt, hade alla rätt!!! Fick även bra på EU-provet i SH, VG. VG är faktiskt mitt sämsta resultat på alla prov så här långt.... det kan jag leva med ;0)

Idag är det full storm ute, trevlig födelsedag. Skulle inte förvåna mej om vi sitter strömlösa till kvällen. Skönt att lillfisen ska sova hos Farmor iaf så han inte blir drabbad om det skulle bli så. Jag tror vi ska ut och äta ikväll, om budgeten håller. Annars får vi väl laga något gott här hemma och bara mysa...
I morgon ska vi fira mig och Mamma här hemma. Tänkte grilla lite och hoppas på bättre väder så kusinerna kan leka ute utan att blåsa iväg. Mamma fyller ju på söndag så vi brukar slå ihop våra födelsedagar. Det påminde mig om att jag måste köpa presentpapper så jag kan slå in hennes present.

Förra helgen var det 1:a Maj och vi hade en jättemysig dag på stan, jag, Gubben och lillfisen. Först hälsade vi på Farfar och hans båt ute på saltö och sen blev det korvlunch vid ristorgskiosken där vi träffade Farmor.

Vi har oxå varit på utv-samtal på dagis. Fick veta att Lillfisen är lite bråkig och VÄLDIGT aktiv. Vi blev faktiskt lite förvånade men det är väl en fas alla går igenom. Medans vi var där var Lillfisen hos Morfar och busade. Han var så trött på kvällen att han somnade i min famn efter kvällsmaten =0).
Nästan lika trött var han när vi hade grillat hos Grannarna helgen innan. Dom har en lekstuga på tomten som han fick lov att gå in i och där fanns ju MASSOR med leksaker. Vi hade bara tur som fick honom med oss hem.  Kvällen för övrigt var jättetrevlig och det är så skönt med människor som inte stör sig på att man har barn trots att dom inte har egna. Lillfisen är jätteglad för våra Grannar och skulle nog bli sur om vi någon gång gick dit utan honom.

Nej, nu är det dax att ta tag i dagen. Städning, handling och skola står på programmet idag. Ska även försöka plannera inför i morgon och söndag då jag ska firas hos min Pappa.

Kul på hjul med Pappa





Alla njuter av solen




Sagostund




1:a Maj









Kvällsmys framför TV:n



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0