Hemma från skolan

Idag stannade jag hemma från skolan... inte utan ångerst dock. Men mår man inte toppen ska man stanna hemma har jag hört. Har haft en störig hosta i över en vecka nu och morgonen är värst då det känns som sår i halsen och uppe på det nu så har jag fått munsår på fyra ställen runt munnen. AJ! Jag har iaf fått lite skolarbete gjort men det känns inte bra att missa svenskan idag för vi skulle redovisa novellanalysen i grupp. Jag prallade mig iaf till skolan igår och skrev nationellt prov i Engelska. Känns viktigt att få dom gjorda även om jag inte mådde särskilt bra igår heller. Trots det så var jag inne hos grannen en runda på vägen hem och tog en kaffe i hennes trädgård. Mycket trevligt! Det var ju så mysigt väder igår. Idag blåser det full storm och regnar till och från... inte alls kul.
I morgon är det röd dag och vi ska spendera den med att göra husbilen körklar för på fredag åker vi till Småland. Vi ska hälsa på min lilla häst och hans nya Matte och Husse. Ska bli jätteroligt. Hoppas bara inte jag mår sämre tills dess. Hade väl varit typiskt. Vi ska sova över på deras gård i husbilen och på lördag susar vi ner till Kalmar innan vi åker hem igen.

Nej, tillbaka till skolböckerna.... Har haft en alldeles för lång paus nu eftersom jag fick besök av Jessica innan. Inte för att jag klagar, det var kanonkul att träffa henne. Det går så långt mellan gångerna. Men nu är det inga fler avbrott innan jag ska hämta Lillfisen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0