Fortfarande plusgrader

Jag blir lika glad varje gång jag tittar på termometern och det fortfarande är plusgrader. Jag är faktiskt riktigt trött på snön. Den har tagit mer energi än den har gett i år. Jag bruar längta efter snö annars för att få lite ljus i vintermörkret men nu är jag mättad. Min stackars Gubbe har slitit rejält med plogning denna vinter, inte bara hos oss själva utan även hos andra. Visst tycker han det är kul, men när man måste ut för att kunna komma hemmifrån blir det jobbigt. Och det tar ju väldigt mycket tid. Denna vintern har det ju kommit så väldigt mycket snö oxå och som tur är så är inte grannen sen med att hjälpa till när han kan. I helgen har dom försökt srapa bort allt slask och nu kan man faktiskt se grusvägen!!!! =0)

Idag är det dax för skola igen. Har inte så många lektioner så det blir en försiktig start. Men det ska iaf bli skönt att komma tillbaka till vardagen och runtinerna. Jag är en väldigt mycket av en rutinmänniska. Vill ha stenkoll på vad som händer och gärna planera långt fram. Tycker INTE om förändringar innan det har skett men kan vara väldigt nöjd med det i efterhand. Men det är väl kontrollfreaket i mej. Lite jobbigt i vissa lägen men kan även göra läget mer effektivt. 

Ikväll ska jag prova nytt pass på gymet. Bosu heter det. Ska bli spännande. Har haft vila både lördag och söndag så det ska bli skönt att träna ikväll. Tänkte fråga min lilla Mamma om hon orkar med besök efter det. Har knappt sett min Mamma nu när hon har legat sjuk, inte van vid det =0) Vi har alltid haft en väldigt nära relation och umgåts mer som vänner så när man inte ses på ett tag är det väldigt tomt. Vet oxå att hon vill har hjälp att färga håret så vi kanske hinner det oxå.



Min goa Mamma.. och lillkillen såklart

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0