Allt skolarbete klart!!

Ahh, vad ljuvligt. Allt skolarbete färdigt och inlämnat. Redovisningen i Sv gick kanon ocg jag fick MVG på hela kursen. Samhällsrapporten gick sådär men är inlämnad och jag väntar nu på betyg på den kursen oxå. Engelskan har bara gått bättre och bättre på mina inlämningsuppgifter och jag har fått jättebra omdömme på dem. Senaste betygsamtalet i engelska så låg jag på gränsen mellan VG och MVG och läraren ville bara att jag skulle utveckla mitt ordförråd för att säkra mitt MVG. Förhoppningsvis har jag gjort det nu annars är jag nöjd med VG. Nationella provet i Matte gick inte så bra. Provet var skitsvårt och jag ansträngde mig inte på de uppgifter som hade MVG-kvalitet. Vilket resulterade i att min lärare blev besviken och ville att jag skulle komplitera med några MVG-uppgifter för att säkra mitt betyg. Känns lite surt när jag har skrivit näst intill felfritt hela kursen och så skiter jag bort det på det viktigaste provet på hela terminen. Men, men, jag har skrivit mina kompliteringsuppgifter nu iaf så nu hoppas jag på det bästa.

Men nog om skolan. Hunden är mycket bättre nu. Har ätit penicillin i två veckor nu och vi såg väl en betydlig skillnad efter första veckan. Helt plötsligt har han fått bus och liv i ögonen igen och bjuder själv på att gå ut och vara med. Jättemysigt!!
Extra kul just nu oxå eftersom Mamma har sin hund hos sig i två veckor. Kul att kunna prommenera tillsammans.

Igår var svärfar här efter jobbet och bytte ut fläkten i badrummet som hade gått sönder. Med sig hade han oxå en liten trädgårdsbro från Harald Nyborg som jag har tittat på länge. Ville ha en sån över bäcken för att det ska vara lite säkrare för Lillfisen att ta sig över. Så det började med att jag och Lillfisen skruvade för att få ihop den och det slutade med att vi satt alla fyra runt den och skruvade =o) Men oj så fin den blev!!! Ska ta kort sen och lägga ut. Efter det kom grannarna upp en runda och skulle bara ta en kaffe men satt kvar till tio. Jättetrevligt!!! O vädret var helt fantastiskt så vi satt ute hela kvällen.

Idag är jag ledigt.... HELA DAGEN!!! Har ingenting jag måste göra. Därimot en massa jag VILL göra så det är lika bra jag sätter igång =o)

Lite ögongodis =o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0