Ynklig... =o(

Nu får jag sota för att jag var så kaxig innan och påstod att jag inte blir sjuk. Stefan har ju oturen att alltid åka på det som Jonte drar hem men jag brukar klara mig. Man ska tydligen inte påpeka sånt... för då trillar man dit så det smäller om det... suck! Hostar, hostar och hostar.. mest nattetid... så drygt. Känns som om jag håller på att hosta sönder ett revben, det är ju lite ont om plats där inne.

Sådär, nu har jag fått gnälla =o)

Igår var det Lussefirande på dagis och vår lilla pepparkaksgubbe sjöng och dansade så fint.. mer och högre än alla andra =o) Man kan nästa påstå att han stal showen... undra vem han har fått det ifrån =o)??? Ska inte utveckla det mer. De var så fina iaf. Och så duktiga. Vi föräldrar samlades högst upp i huset i ett rum som de kallar för "Loftet" och där bjöds det på glögg och pepparkaka medans vi väntade på barnen. Sen släcktes det ner och in kommer dessa sötingar och sjunder så fint. De stod uppradade och alla höll faktiskt sin plats i ledet... tja, mer eller mindre. Det fanns ju en liten pepparkaksgubbe som dansade lite utanför ramarna.... men i det stora hela så var det väldigt fint och organiserat. De sjöng säkerst en 6, 7 låtar och det var ganska långa visor med flera verser. Det var lite synd bara att det var så mörkt i rummet för vi försökte filma men det blev inget... bara svart bild =o( synd. Efteråt försökte vi ta kort på honom men han hade inte tid =o)


Det här var det bästa vi kunde få.

På kvällen tog vi det mest lugnt och lekte lite med tågbanan när Jonte plötsligt far upp och behöver gå på toaletten. Så nu har han invigt sin toasits!!!! Fick muta lite för att han skulle sitta kvar men det var inget tjabb eller gnäll. Det är ganska bra att han är så glad för choklad. Han har själv fått hänga upp chokladkulor i julgranen och vi har sagt att varje gång han bajsar i pottan eller i toaletten så får han plocka en kula =o)

Helgen gick åt till att Jula till det lite till här hemma. Stefan fick upp julbelysningen ute och jag och Jonathan satte ihop och klädde granen. Stefan kom in på slutet och fick hjälpa Jonte att få upp de sista kulorna som skulle vara högst upp =o)

och så bakades det Lussebullar!!

Så Jonte bjöd på mysig söndagsfika med Mormor och Farmor =o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0