Söndag

Idag är det Söndag och solen skiner!!! Det är inte jättevarmt men väldigt skönt. Har precis gjort klar min läxa och skrivit första provet i Datorkunskap. Gubben tog Lillfisen och hunden med sig och åkte en runda för att jag skulle få sitta ifred och det var väldigt vad tyst det är här =o) Känns nästan kusligt...

I eftermiddag ska vi in till min Lillebror som fyllde år igår och äta smörgåstårta... SMASKIGT!! Mormor har gjort smörgåstårtor på våra födelsedagar så länge jag kan minnas och man tröttnar aldrig. De är helt fantastiska.

Ska även passa på att ta vara på det fina vädret och få lite gjort i trädgården innan hösten kommer på allvar.

Magen har börjat växa så det syns nu att man är gravid. De som inte känner mig kan nog tror att jag bara ätit för mycket för det är ju ingen gravidbula än.... men jag vet att det är så =o) Har börjat med att lägga en speldosa på magen någon gång per dag för att ha en melodi som den känner igen sen när den kommer ut. Jag vet att hörslen inte utvecklas förrän i v 24 men det finns studier som visar att de reagerar på ljud redan nu via något annat än öronen. Lillfisen tycker det är kul att få "spela för bebisen" och drar upp speldosan gång på gång. Jag hoppas den håller tills bebisen kommer ut ;0)

Nej nu måste jag ta tag i dagen innan den rinner iväg... tjao



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0