Sommarfrissan =o)

Hi hi! Idag har rakapparaten varit framme och Lillfisen fick sin sommarfrilla. Han var så duktig, han satt och läste sin sångbok och sjöng för mej. Anledningen till att vi är hemma idag är att han har varit väldigt orolig inatt och sovit dåligt. Det började egentligen redan på dagis igår. När jag hämtade honom hade han precis haft ett sammanbrott med magknip och diarré, stackarn. Men det gick över till kvällen och han var på ett strålande humör. Men sen kom natten och han drömde och var jätteledsen, sa att han hade ont i munnen. Och det förstår jag att han har... han har kindtänder som är på väg igenom. Men för säkerhetens skull så stannade vi hemma idag. Då får han ju även en chans att sova ifatt sej. Det jobbiga för en annan är bara att jag missar så mycket i skolan. Just nu är det väldigt mycket prov och inlämningsuppgifter som ska göras och jag hatar att behöva göra sånt i efterhand. Men men, Lillfisen är självklart viktigast.

I helgen som har varit kom vi iväg till Öland!!! Det blev bara 1 natt och Lillfisen var inte med... och det var storm... och regn... och hunden var sjuk... och Gubben fick inte igång maskinen han skulle hämta... men annars var det jättebra =o) Vi fick iaf med oss maskinen hem och det var det som var viktigast, det var ju därför vi åkte. Nästa gång vi åker till Öland är det förhoppningsvis hela familjen och med husbilen på semester. Ska bli skönt. Hoppas vi har samma tur med vädret som förra året. Men det blir inte förrän i Augusti... OM jag får någon semester vill säga. Jag har sagt till chefen på sommarjobbet vilka veckor som Gubben är ledig och han sa att inte kunde garantera att jag kan vara ledig samtidigt men ska iaf göra sitt bästa för att det ska bli några sammanhängande dagar.

Idag strålar solen från en molnfri blå himmel och det börjar bli riktig varmt ute. Det svåra är bara att det är så kallt på natten och morgonen fortfarande. Det gör att man gärna klär på Lillfisen alldeles för mycket kläder när han ska till dagis. Men nu har han fått ett jättefint set i vind och vattenavvisande material av Mormor som är väldigt rymligt och det gör att han kan ha flera lager under... jättebra!! Tack Mormor =o) Jag hoppas vi ska vara hemma denna helgen så vi kan göra lite nytta i trädgården. Håller detta vädret i sej så hade det varit fantastiskt att kunna nytja vår "egentligen" väldigt vackra trädgård.


Nyklippt!!





Snygg i sina fina vårkläder




och så här ser man ut när man tar på sej mössan själv =o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0