Sista Oktober...

Sista oktober innebär att det är Halloween i USA... vi tråkmånsar i Sverige har ju dille på att flytta fest och helgfirande dagar till närmaste helg så Halloween här kommer på fredag. Förra året på "Svenska Halloween" blev jag Fru Grothe =o) och det betyder att på Lördag (5:e nov) firar jag och min man vår första bröllpsdag!!!



Barnvakt är fixat och vi ska faktiskt gå ut och äta tillsammans!!


Men idag är det ju bara måndag...
Helgen som gick for iväg med ilfart. Förmodligen för att det var full rulle hela helgen. Lördagen la Stefan på huset och jag tog barnen med mig in till stan och startade med frukostfika hos Mamma/Mormor. Därefter tog vi med henne ut i det underbara vädret som lördagen bjöd på och besökte, inte en men två lekparker. Nico sov gott i vagnen och Jonte hade fullt upp och röjde runt så svetten lackade =o)

Han hade superkul även att han for med huvudet före ner i sanden ett par gånger...

Han tyckte inte inte sand var så smaskens så jag skulle hjälpa honom att få bort det från tungan, och av någon underlig anledning så använde jag en våtservett till det... jag fick veta att den var inte speciellt god den heller... ups =o)
Men mysigt hade vi och glass i solen blev det... kunde vi behöva efter allt spring, kurragömma och hinderbana =o)

Söndagen tillbringade jag oxå med Mamma men utan barnen men med Lillebror... det blev en konstig mening... Iaf, Jag, Mamma och Lillebror for till Kalmar och strosade runt på IKEA. Det var brosans födelsedagspresent från oss. Presentkort, mat och resan dit och hem. Vi hade mycket trevligt!!

Annat kul:

Nico har börjat ta sig fram i en väldig fart nu. Han kryper inte riktigt utan kravlar snabbt som tusan... o sliter i ALLT!!! Han sätter sig upp själv oxå men har inte tid att sitta still utan kastar sig iväg i den riktning som ser roligast ut. Så förra veckan var det första gången som Nico kom och mötte Stefan vid dörren när han kom hem från jobbet =o) Och Ronja tar ofta på sig det stora ansvaret att passa honom... hon e såååå glad för honom...



Jahopp... då är det väl dax att ta tag i dagen. I morgon är det 4års-kontroll för Jonathan, spännande!!



Kommentarer
anki

Men jösses vad tiden går, redan ett år. GRATTIS GRATTIS till Er båda från oss båda!! ((ja ja lite i förskott ja vet))

Härliga busbider på hund och barn. Visst är de väl mysigt att bara egna sig åt de vuxna ibland när man har smått i huset - var de bara broder som handlade på IKEA..om du säger ja - tror jag dig inte :)

Jag mår urkass idag jag, försöker kurera mig. Har varit ute o skulle rida Pärlis men hon har ont i benet igen, gick omkull i helgen i sin iver o bus, så de blev väldigt kort ritt idag, nu får hon vila några dagar så hon reder till sig. Inte halt bara går konstigt i trav så hon har nog sträckt sig.

Oh i afton blir de sängen o Jane..haha..de där kan ju tolkas tokig av folk som inte vet - men du vet ju..fniss.

Kramiz Anki

2011-10-31 @ 16:06:15
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0