Brättelsen om påbackad bil och överkörd gräsmatta....

Ja, jag fick ju frågan om varför vi hade kört på Mammas bil och genat genom Pappa och Anns tomt... och nej Anki, jag smygsuper inte. Även om trafikreglerna här i skogen är lite luddiga så sparar jag alkoholen till bättre tillfällen ;0)

Men såhär va det:

Söndagen kom och hundträning stod i fokus. Jag var som ett barn på Julafton eftersom jag hade sett fram emot detta ett tag nu. Lagom virrig försökte jag hinna så mycket som möjligt med barnen innan vi skulle åka för att Mamma inte skulle behöva fundera så mycket på mat, mediciner och annat.
Mamma dyker upp och tar över barnen och vi börjar virra runt med allt som skulle med istället. Glömmer hälften och får springa in och ut ett par gånger för att få med allt. Så lagom som vi är körklara så är vi givetvis sena. Stefan slänger i backen, stackars Ronja har hunnit bli orolig av vårt stressande och står därför upp bak i bilen, vilket gör att Stefan inte ser bakåt. Men han svänger ju runt som han brukar utan att tänka på att där står ju en bil till... Mammas stackars utsatta Golf... PANG!!! Ommöblering av bakre kofångare....

Jag känner hur jag börjar fnittra hysteriskt och vi kommer fram till att vi tar det när vi kommer hem. Vi är ju så sena...

Längre ner på gatan bor Pappa och Ann och utanför deras garageuppfart så står det, helt idiotiskt placerat, en kranbil. Två killar håller på att laga gatlampan och verkar inte vara klara i det närmsta. Då kommer fnitterattack nr2. Vi ser att det går att komma förbi fram till uppfarten men sen är det stödben från kranbilen som hindrar att vi kommer förbi resten. Nu är ju Pappas tomt så fantastiskt bra planerad att den har TVÅ infarter... en vid garaget och en in till det som var stall innan...

Jag frågar Stefan: Kommer vi förbi fram till garaget??
JAPP!
Kommer vi emellan dammen och staketet??
JAPP!!

Så med 4min kvar till hundträningen skulle börja så genade vi över tomten och ut vid stallet.... Tror ni killarna som lagade lampan såg snopna ut =o)

Så gick det till... Men vi kom faktiskt i tid =o)

Idag skiner solen igen och vinden har lugnat ner sig, härligt!! Som grädde på moset så har Jonte bestämt sig för kroppkakor till middag, ska bli smaskens!!

Här är hans karamellfärgsexpriment



Störtläckert!! Måste köpa fler färger. Snart är det ju dax för vitsippor och påskliljor.



Kommentarer
Ankii

Haha..ja jösses..men tur ni inte körde ner i poolen. Men gick de verkligen...eller körde ni på framsidan av huset kanske - har dock aldrig sett någon damm där, men nu är de ju ett tag sedan jag var där - oh allt förändras ju:)



Kramiz

2012-03-26 @ 19:03:36
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Susse

Jo du undra vad Ann och Kent tänkte när de såg en bil på baksidan dundra förbi :) Skulle vilja sett deras min :)

2012-03-26 @ 19:15:24
URL: http://kvinnotankar.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0