Hönan eller ägget...??

Hur va det nu, vilket kom först?? Hönan eller ägget??

Självklart har jag en egen teori =o) Det måste vara så att hönan är ett resultat av två olika djurarter som inte matchar varandra men som blev lite kära ändå. De gosar till det och får ett, vad de tror, kärleksbarn. Men de inser ganska snart att det är något fel på deras barn när det ständigt låter som om det sätter i halsen och dessutom bajsar stora vita stenar... dvs lägger ägg. De försöker att gosa till det en gång till och hoppas på bättre resultat men icke... yttligare en höna föds. De två djuren försöker och försöker men det blir bara fler och fler hönor och även en och annan tupp. Och på så sätt har höns satts till världen och då är det ju solklart att Hönan kom först!!

Men i alla fall.....

Vi har tjuvstartat Halloweenfirande då Svärmor/Farmor hade en pumpa med sig hem från skördefesten på Öland...

Jonte tänder stolt sin lykta varje kväll när det har mörknat.

Ronja har haft Herrbesök!!!

Hon tyckte han var så stilig att hon till o med lånade ut sin favvoboll!!

Och så har det busats med bästa tjejpolaren oxå...

Det är himla kul att hon smälter in i familjen så bra som hon gör. Vi trivs väldigt bra med henne och jag har bara behövt skämmas över henne en gång... det var idag när hon trodde att grannarnas fiskdamm var en hundpool. Hon blev ganska förvånad själv över hur djup den var och att hon inte kunde komma upp själv.

Förlåt Johan och Linda.... jag hoppas fiskarna inte fick några allvarliga men...

Som jag skrev sist så tog ju Stefan ledigt för att vi skulle komma ifatt oss här hemma, vilket jag tycker vi har gjort (hyfsat iaf) Men vi passade även på att ha mysig familjetid. Det blev bla simhallen med Jonte, långa promenader, äppelplockning och pajbakande, fiska, träffa vänner och familj, leka och busa...

Men nu är Stefan tillbaka på jobbet, Jonte tillbaka på dagis och jag försöker bara få lite rutiner i vardagen....



Kommentarer
Anki

Vad härlig vovsen triv hos Er o ni med henne. Härliga bilder på barn o gamla förlåt äldre än barn :)

Glada barn är lyckliga barn - oh de ser man ju att Era är, häftig dress han har lilleman!!

Huset de går framåt..eller nja arbetet går framåt ser jag...får vi inte se lite inne också, eller de kanske inte är klart där uppe. Väntar med spänning. Jag får väl åka och titta live när jag är neråt igen, rent av ta egna bilder..fniss.

Ha de gutt i gutt!!

Kramiz Anki

2011-10-12 @ 11:19:56
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0