Pengar är inga bekymmer.. när man har några!!

Jag tror mig veta varför just jag alltid blir höstdeppig och varför det blir värre för varje år. Det är för att ångersten inför jul börja krypa fram. Missförstå mig inte nu, jag ÄLSKAR Julen. Allt mys, träffa familjen, pynta och klä granen, baka lussekatter och pepparkakor mm mm. MEN!! Pengarna tryter och man kan aldrig köpa de julklappar man vill till sina nära. Det är så trist. Jag har haft samma julpynt i minst 7år och tror varje år att "nästa år ska jag köpa lite nytt". Varför får man för sig att ekonomin ska vara bättre då?? Man går och drömmer om att vinna pengar... men sen kommer man på att för att kunna vinna så måste man oxå spela.. och det har jag inte råd till.. ironiskt!!

Förmodligen blir det ingen resturang för mig och min man på lördag heller... Men det finns väl sätt att fira lite hemma istället. Vi vann ju en flaska fransk Champange på Iris dop som vi kan skåla med. Det blir ju lyxigt värre =o) ha, vem behöver gå ut och äta på resturang för att fira =o)

I tisdags fick vi besök av min goa vän Emily. Jontes älskade gudmor som han så snällt delar med Nico ;o)

....................................................................

VAR ÄR NICO??

TITT UT!!!

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0