Trött, tjock och uppgiven.... mer eller mindre

I går var en sån där dag när man inte riktigt ville vara me. Jonte vaknade med ont i magen men ville ändå ha sin yoggi, 10 min senare fick vi se yoggin en gång till. Stackarn reagerar förmodligen på Lactolosen som han, ironiskt nog, får för sin hårda mage. Han var lite låg en stund men sen piggade han på sig och fick någon konstig överskottsenergi. Inte det lättaste att försöka skura hemmet och få ordning på allt som blev utsatt samtidigt som han följer mig som en liten skugga med 1000 frågor.

För att göra av med lite av energin så tog vi till vara på det underbara väder som det bjöds på igår och åkte ner till Nättraby för att mata ankorna och gå en runda med Helge.



 

 

 

Efter middagen kom Benny hit och mätte hus och takstolar för hör och häpna: NÄSTA VECKA ÄR DET DAX!!!! VÅNING NR 2 SKA PÅ PLATS!!!!

Ska bli så spännande. Jag har så svårt för att föreställa mig hur det kommer att se ut och hur stort det blir. Men snart så behöver jag inte undra längre =o)

Medans Stefan och Benny pratade så lyckades jag övertala Jonte att få klippa honom =o) så idag ser han 2 år äldre ut. Han blev jättefin. Sen blev det lek i form av hinderbana i vardagsrummet och badrummet. En idé jag fick för några dagar sen för att verkligen få honom att röra på sig för att få igång magen... o det funkar =o) Och han har väldigt kul oxå.



 

Det krävs ju varken dyra eller krångliga medel för att det ska vara kul. Bara att få klättra och stå upp i soffan gjorde det hela jättespännande... det får man ju inte annars =o)



Kommentarer
Anki

Oj vad lite snö ni har!! Men idag skiner solen här med o plusar på så jag hoppas ALL snö försvinner nu gärna inom några dagar. Tack för grattisen!!

Fina bilder på Jonte, ja de e tur barn är lättroade. Vad spännande med Ert hus. Hoppas vi får se.

Kramiz Anki

2011-03-02 @ 15:55:52
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0