På väg in i v 25

Jag tycker det är jätteroligt att följa olika graviditetskalendrar där det står vecka för vecka vad som händer med barnet och vad som händer med mig just för tillfället. Man kan läsa hur stort barnet ungefär är och hur utvecklingen ser ut i just den veckan.... som sagt, jätteroligt. MEN, just denna vecka var det inte superexalterande att läsa om mamman. Magen växer och blir tyngre, ont i ryggen och tryck på bäckenbotten, måste kissa ofta, kramper, vätska i kroppen, lagrar fett på bröst och höfter, foglossning, halsbränna, sura uppstötningar och underlivsvamp.... hur kul låter det på en skala??? Tur att man inte känner igen sig i allt iaf. Att kissa ofta kan jag stå ut med, kramperna kommer oftast i benen om nätterna, kan jag oxå ta utan att klaga. Foglossningen har hållt på i nårga veckor nu och det är nog det som sliter mest. Resten har jag klarat mig utan.... än så länge. Har haft halsbränna i början av graviditeten men det har lagt sig som tur är. Det där med extra fett och vätska tänker jag bara fortsätta förneka =o) Ska man oroa sig över vikten osv så kommer jag bara att sluta äta och det är inte så nyttigt det heller. Det blir ett senare projekt efter förlossningen sen.

Idag är det fredag och simhallen som gäller i eftermiddag. Jonte ser verkligen fram emot detta. Jag håller tummarna för att det inte ska vara supermycket folk utan att man ska kunna ta lite plats.

Därefter blir det frdagsmys och Stefan har längtat efter pizza. Jonte får grillad kycklig med strips till.

Nu är det matte som gäller, har missat två lektioner denna veckan så jag ska sätta mig och gå igenom det som läraren har lagt ut på skolportalen så man har lite koll på vad vi gör. Nästa fredag är det prov igen så det gäller att komma ifatt nu.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0