Vem man är och Vem man vill vara...

Jag har en dålig vana av att alltid vara som andra vill att jag ska vara. Jag tror att många människor runt mig tror att jag är en stark, självständig och prinsipfast person som är trygg i det jag gör för att jag oftast visar bra resultat i det jag tar mig för. I själva verket handlar det om att leva upp till andras förväntningar. Jag har alltid fått höra den underbara frasen "Du kan om du vill". Men om jag inte vill då?? Jag har alltid tagit hand om mig själv. Ingen har någonsin behövt oroa sig över min situation. Men någon gång hade det varit trevligt om man bara fick bryta ihop utan att chocka hela omvärlden. Att kunna få gråta någon annanstans än i ensamhet och kanske t o m misslyckas med något utan att bli knuffad till "gör om gör rätt". Alla vill väl få vara små och ynkliga ibland..... MEN! Nu har det ju alltid varit så här så frågan är ju om det går att ändra på det nu. Nu lever man upp till sin roll som stark och trygg så det har ju blivit en vardag. O missförstå mig inte. Det är ju inte fel att vara självständig, stark och trygg.... om det nu var den man egentligen var. Men att spela en roll och ha en fruktansvärd prestationsångerst för att leva upp till andras förväntningar..... inte lika roligt. Det har t o m gått så långt att nu förväntar jag mig själv att alltid vara lite bättre, lite duktigare och ständigt med ett leende på läpparna.


Idag är det torsdag och Jonte är på dagis. Bästisen mötte honom i hallen så det blir förhoppningsvis en bra dag för honom. Själv ska jag försöka styra upp hemmet lite.
Igår kväll var jag och Stefan hemma hos Farmor och Gary. Farbror Niclas har varit hemma i Sverige så det blev lite smörgåstårta och umgås lite innan han ska hem igen. Jonte har ju haft det lite jobbigt med sin mage efter sista sjukvändan och är väldigt trött och sliten så han var hemma med sin Farmor för att kunna komma isäng i tid.

Ikväll ska vi åka och storhandla hela familjen och sen bara slappa.... Om man får plats i soffan =o)

Detta är ingen ovanlig syn numera i vår vardagsrum om kvällarna... så man får vara snabb om man vill sitta =o)

 



Kommentarer
Ann

Hejsan lilla gumman:-))



Jag vill bara säga att jag finns här om du behöver gråta ut ibland, ensam är inte alltid starkast o ibland behöver man någon att bolla sina tankar med..Jag har ju mitt i bagaget men kan för den sakens skull lyssna;-))Så du låt fasaden rasa ibland för ingen är perfekt..Vi finns ju här inte så långt bort och är själva dåliga på att hålla kontakten, vilket vi borde bli bättre på...Kram kram o krama Jonte lite extra...

2011-02-25 @ 11:04:50
commercial real estate

see here for the greatest mortgage loan around



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0