Allt bra med Smulan

Min barnmorska var nöjd med mina värden och konstaterade att huvudet nu är fixerat. Den har legat likadant de tre sista gångerna nu men ansiktet mot min höger höft.

Hjärtljuden låg på 140 och då var nog inte Smulan ens vaken =o) (Kan det vara en liten Nikki eller Joline som ligger där inne??) Det konstiga är att utan att ha haft någon direkt känsla för om det blir en flicka eller pojke så har vi bara pratat om flicknamn. Vi har inte ett enda förslag på pojknamn. Får nog lägga en eller två funderingar på det oxå... om ifall att =o)

Jonte har tillbringat några timmar hos Mormor idag så jag kunde uträtta ärenden och det känns så skönt att ha det gjort. Fixat med mitt körkort, fryst träningskortet och handlat mat för resten av veckan.

När jag sen hämtade Jonte igen så åkte vi in till biblioteket för han ville så gärna det. Vi hade jättemysigt. Han tycker det är så roligt att kunna gå och plocka en bok, bläddra lite i den och tycker han den ser rolig ut så läser vi den annars sätter han tillbaka den och plockar nästa. Barnavdelningen på biblioteket är riktigt mysigt inredd med bord och stolar i passande storlekar och även en stor fotölj som både jag och Jonte lätt får plats att sitta i berdvid varandra, trots min tillfälliga extravolym. De har inte bara böcker utan ritsaker, tågbana och en myshörna med en massa gosedjur i. Fast det är ändå böckerna som lockar Jonte mest och det är riktigt roligt.

I morgon är det dax för dagis igen och man märker att han saknar det nu. Han frågade det första han gjorde i morse om han skulle dit. Ska försöka hitta ork och lust till att städa här i morgon medans han är på dagis nu när jag har fått alla mina ärenden uträttade idag =o) Få se hur det blir med det..........



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0