Solsken ger energi...

Idag skiner solen och jag känner faktiskt mig riktigt pigg. Trots att jag har suttit med svenskan och läst ett par timmar och sen skrivit provet. Provet, för övrigt, gick inget vidare. Jag hade lagt ner så mycket energi på att komma ihåg vad författarna hette och vilen tidsepok dom var aktiva i och inte läst själva styckerna ur deras verk.... o givetvis handlade över hälften av provet om att läsa delar ur deras verk och tala om volka det var. Skit oxå... Men jag är lite mer allmänbildag idag än vad jag var för en vecka sen, vad jag nu ska ha för nytta av det senare i livet =o)

Men dagen började väldigt bra idag. Jag hade tid på MVC och kollade alla värden som var helt perfekta. Min barnmorska mätte även magen/livmodern som följde kurvan precis, hon kollade Smulans hjärtljud som låg på 148 och hon tyckte rent allmänt att allt såg så bra ut som det bara kunde. Lite kul det där med hjärtljuden. Det sägs ju att ligger de under 140 så är det en pojke och över så är det en flicka. Jonathan låg på 145 första gången de lyssnade på honom och  sen sjönk det längre fram och mot slutet låg det på 128. Så åter igen vill Smulan vara annonym. Det kan fortfarande vara antingen eller. Nästa mätning blir den 16:e dec då jag även ska göra en glukosbelastning så jag väntar med spänning på vad det visar då =o)

Igår var det Fars dag och Jonathan och Stefan tog med sig Farfar Werner upp till Kalmar och hade lite kvalitetstid. De hade gått i "grabbaffärer" (det utesluter tydligen IKEA =o) ) och lunchat på Burger King. Förutom att Jonathan somnade i bilen hem och vaknade med ett utbrott så hade de haft det jättebra!! Jag, duktig husfru som jag är, hade middag till dem när de kom hem. Efter maten åkte jag och Jonte ner till min pappa, Morfar Kent, för att fira honom och där bjöds det på gott fika. Jonathan var väldigt uppe i varv, både för att han hade sovit i bilen men oxå för att han behövde bajsa. Stackars unge med denna mage.... ja,ja, han fick ut det sen iaf. På pottan till och med. Men iaf, nere hos Morfar hann han med att titta på film, äta glass och bulle, leka med lera, pussla och träna på mindre än en timma. Det var fullt ös, och munnen gick på honom heeeeela tiden. Han har verkligen utveklat sin fantasi nått enormt den senate tiden och igår handlade samtalsämnena mest om dinosarier. Stefan kom oxå lite senare när han hade varit och lämnat Werner och fick i sig en kopp kaffe han med.

När vi kom hem slängde jag Jonte i badkaret och till hans stora lycka hade hans radiostyrda båt helt magiskt börjat fungera igen... Så han hade båtrace i badkaret tills den slutade fungera igen. Konstigt med en radiostyrd båt som är känslig för vatten =o)

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0