Nu tänker jag gnälla....!

Jag e faktiskt less på att ha stor mage nu... Jag tycker att jag har mått ganska kasst längs med vägen och varit helt övertygad om att Smulan skulle komma ut tidigare än planerat. Men nu börjar jag tvivla. Förvärkarna gör sig påminda dygnet runt men det har de ju gjort sen v 25 så nu har man nästan vant sig.... o det händer ju inte mer än så.... Idag har jag dessutom mått riktigt bra. Inte haft ont, kunnat sova på natten, städat utan problem och gått powerwalk med Helge... känns som om jag går baklänges. Ja allt utom vikten då förståss för den bara ökar... i takt med vätskan i händer och fötter... usch, blä,fy... ja, t o m bajs (barnsligt va??)
Var hos barnmorskan igår och hon gissade vikten på Smulan, 3600g. Jag tycker att det är väldigt lagom och föreslår därför att Smulan nu ska presenteras för världen utanför MIN livmoder...
Nej, jag är inte arg eller irriterad på Smulan... Jag vet att den måste stanna där inne tills den e redo... men man får gnälla lite när man känner sig nere.

Jonte hade en fullspäckad dag igår. Han åkte med Stefan till jobbet på morgonen och blev hämtad där av Farmor. Han spenderade förmiddagen med henne och sen mötte jag upp dem när jag var klar på MVC. VÄLDIGT uppskattat att få de timmarna på morgonen för mig själv. Vi åt gemensam lunch på McDonalds, jättetrevligt. Och sen åkte jag och Jonte hem till Helge. Vi pusslade och mös en stund sen körde jag ner honom till Morfar och Ann där han skulle få vara medans Jag och Stefan var på samtal nere på dagis. Väl hemma igen så hade klockan hunnit bli ganska mycket så idag fick jag väcka honom för att hinna till dagis i tid =o)

Han hade haft det jättebra på dagis idag och det var en lite solstråle som jag lämnade och hämtade. Härligt! Humöret blev ju inte sämre när hans älskade Morbror Henric kom på besök. Han har sysselsatt Henke flitigt hela eftermiddagen med allt han kunde komma på så Henke hade tur att han fick äta och dricka kaffe =o)

I morgon är det fredag och Jag och Jonte är lediga. Hoppas verkligen att jag är lika smärtfri och rörlig som idag så vi kan leka... gärna utomhus!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0