Händelserik vecka framför oss...

Idag är JulåsBygg på plats och det knakar och skakar i hela huset =o) Igår rev Stefan och hans pappa ner det gamla taket och fixade med TV-antenn och elkablar som blev synliga. I morse rök även telefon och bredband... snyft. Så just nu sitter jag hemma hos Mamma och lånar hennes dator medans hon är hos sjukgymnasten.
Idag är det meningen att de gamla takstolarna ska ner och i morgon ska de nya upp. Jag har så svårt för att fatta att det kan gå så fort. Ska bli jättespännande att komma hem sen och se hur det ser ut. Stefan ska försöka fota en massa hela veckan och föreviga förvandlingen. Så självklart kommer det före och efterbilder senare =o)
Igår var även Ann uppe med nya fönster till övervåningen. Hon hjälpte oss att leta på Blocket och hittade fina fönster i Lund för ett bra pris. Så det enda vi behövde göra va att föra över pengar och så åkte hon och hämtade dem åt oss. Mycket tacksamt!!
I morgon och på onsdag ska Stefan oxå vara hemma och hjälpa till att bygga men han är på jobbet idag. Var lite därför som jag kände mig obekväm till att vara hemma. Känns så konstigt när det är folk runt en som jobbar och jag inte kan hjälpa till. Känner att det kanske inte är så smart att stå uppe på taket nu när man har gått in i sista veckan av graviditeten. På Fredag är det sagt att Smulan ska ut... Jag hade ju hoppats att det skulle bli tidigare men nu vet jag inte längre. Det hade väl varit typiskt att behöva åka in nu mitt i bygget. Stackars Stefan får agera hejaklack till mig under krystvärkarna och sen kasta sig hem och bygga =o) Han kommer vara helt slut efter denna veckan utan att behöva åka till förlossningen oxå så det är väl både på gott och ont som Smulan verkar trivas inne i magen. Jag vågar iaf inte planera någonting utan får ta varje dag som den kommer. Jag tänker mig oxå för när jag pratar med Jonathan så jag inte säger nått i stil med att "i morgon ska du och jag åka och hälsa på...." för skulle jag behöva åka till förlossningen under natten så blir ju han jättebesviken när det inte bli som jag har sagt. Han har ju ett attans minne ungen så man får verkligen stå för vad man säger =o)

Jag undrar om Mamma har några roliga kort på Lillfisen som inte jag har =o) Kan man ju passa på att lägga in dem nu.... hmmm. Är det ok att kika på någon annans kort i datorn när personen i fråga inte är hemma....? hoppas det =o)











Min lilla Snuttunge =o)


Kommentarer
Anki

Så ingen baby ännu!! Tänk vad stor Jonte kommer bli nu - stora karln. Spännande med Ert bygge. Eller rent av taklyft...kan man ju kalla det.

Idag skulle grannen rida Torsten men de gick inte alls, han var orolig som tusan. Blåste lite vet inte om de var det. Till helgen kommer en som ska provrida honom så jag hoppas de funkar då...håll tummarna.



Kramiz

2011-03-07 @ 17:00:40
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Ann

Så lite så gumman, ja det ska bli kul att se hur det blir med nya huset;-) Ja håller koll efter trappor, men börja fundera på om det inte är billigare att bygga en? Kanske i stil med Janes, ni kan ju fundera över det, har för mig att det inte va så dyrt..Tar nog en runda uppåt idag och kikar:-) Kram

2011-03-08 @ 09:40:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0