Jag ser solen =o)

Nu var det ett tag sen igen som man såg solen så man undrar nästan vad det är för konstigt ljusfenomen på himlen innan man inser att det faktiskt är SOLEN!! Härligt. Snön har börjat smälta en hel del oxå så man kan ana gräs och grus. T o m Jonathan säger att han är trött på snön nu. Han vill ha en trädgård att leka i igen och igår ville han sätta upp studsmattan. Får nog lugna sig liiiite till med det. Förra året kom den inte upp förrän 20:e juni men så länge lär han inte vänta. Bara gräsmattan får torka upp lite först iaf. Får hålla lite koll på bäcken oxå. Det är bra ös i den just nu och förra året såg det ut så här:



Det tråkiga är att det sägs att det ska frysa på igen på torsdag... suck. Visst, det är bara Januari... MEN! Jag vill så gärna kunna röra mig utomhus utan flera lager av kläder och utan att kasa omkring som Bambi på hal is. Jag har jättesvårt för att hitta på något att göra ute just nu med Jonathan. Jag hör mig själv säga: Akta, där är halt! Var försiktig så du inte halkar! heeeela tiden. Det gör ju att Jonathan tycker det är jättetråkigt att gå ut.

Men idag är han på dagis iaf. Han har sovit hyfsat inatt. Bara ropat en gång och då ville han bara att jag skulle lägga på honom hans täcke. Det var ju så mycket lättare för mig att rulla ut ur sängen och stappla in i hans rum och fumla runt med hans täcke än vad det hade varit för honom att sträcka på armen och dra på sig täcket själv. Men visst, då fick jag ju gå och kissa en gång till. Allt för att försäkra att jag inte skulle kunna somna om. Hmmm... låter liter bitter. E faktiskt lite trött. Ska nog vila med en kopp te innan skridskorundan med Helge. Man skulle haft en spark....

Jahopp, nu har solen gått i moln oxå.... hmpf =o(



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0