"E.T phone home"

Kommer ni ihåg Drew Barrymore´s genombrottsfilm om den lilla söta utomjordingen "E.T" som med sitt pekfinger ringer hem....

Jag tror jag vet var E.T tog vägen...





Men som ni vet så bor vi mitt i skogen och mottagningen här är inte den bästa. Och då e det ju bra att man har två pekfingrar....

Igår var vi på BVC för att väga och mäta lilla kumpen och han fick sin OK-stämpel i rumpan. Dessutom var det vaccination igen och även denna gången var det 2 sprutor. Han klarar ju nålar som en riktig karl så vi har höga förhoppningar om fina tattueringar framöver ;0)

Fast denna gången fick han lite mer sviter efteråt. Han var allmänt obekväm och gnällig hela eftermiddagen och det blev röda märken på benen efter sticken. Natten har varit VÄLDIG stökig och vi var till och med uppe och åt vid 4. Stackars Liten. Hoppas på lite sömn för honom idag.

Tur han har en trygg famn och ett finger att hålla i när man känner sig krasslig...

Den andra gangstern har oxå varit lite krasslig med snuva och mardrömmar men det hindrar ju inte honom från att hitta på bus...

Han kommer och talar om för mig att han har städat upp bollarna från sitt rum och när jag vänder mig om så ser jag det här =o)

Min goa knasunge!! =o)

Igår ville han leka med lera och när jag plockar fram det så hittar jag en miniräknare som jag hade i mitt pennskrin när jag gick i skolan. Jag tänkte att den behöver jag inte längre så jag gav den till Jonathan eftersom knappar är väldigt kul just nu....

Han leker med lera och jag lagar mat och när han är färdig och har plockat undan efter sig så börjar han knappra på den där räknaren. Och från ingenstans där jag står och helt fokuserad på maten så hör jag:

"Den här var väldigt rolig Mamma, tusen tack"

Snacka om att jag tappade hakan och fullständigt kom av mig =o) Sa min 3-åring det där..??

 



Kommentarer
mormor

Miniräknare...hmmmm... Var det den du lånade av mig...?? ;o)

2011-08-16 @ 20:42:46
Anki

Härliga bilder på härliga gossar!!

E.T han var ju för söt!! Tänk va att de man minst anar ofta blir de bästa leksaker...söte Jonte, nu ska han lära sig räkna minsann!!



(har bilderna kommit, du har inte bytt epost väl?)



Kramiz o go helg

2011-08-19 @ 07:27:03
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Anki

Har skickat bilderna igen i afton.

Nix de var inte den mulen, de e filip men de är lika (:-

Kramiz

2011-08-22 @ 17:37:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0