Dagis igen

Vilken go känsla att släppa iväg Jonte till dagis i Keps!!! Äntligen slipper han mössa. Men i morgon måste jag komma ihåg att smörja in honom med solslyddsfaktor i anstiktet och på öronen.

Igår var jag och grabbarna nere hos pappa och Ann på lunchfika, jättemysigt! Henke var oxå där. Det blev grillat till lunch och sen kunde man tro att Jonte hade bestämt fika, kanelsnäckor och ballerina =o) Vädret var helt underbart och Jonte sprang och busade i trädgården nästa hela tiden vi var där. Han tröttade ut både Henric, Morfar och Fido =o)

Nicolas sov faktiskt så jag hann äta lunch men tyckte det var onödigt att jag skulle fika efteråt... Så nu har det både byts blöja och ammats ute (nästan ute iaf, på altanen)



På eftermiddagen åkte vi till Rosenholm för att mysa av vädret och låta Helge få se nått annat än Gredeby. Självklart hamnade vi i en lekplats oxå =o)



Idag har jag inte fått mkt gjort alls... Nico har ätit hela dagen, känns det som. Han har haft det jättejobbigt med gaser och det enda som har tröstat honom är mat. Men tydligen har han varit hungrig oxå för han har inte kräkts något utan behållt all mat han har hällt i sig... Har nog en tillväxtperiod så maten inte hinner med att ställa om sig... eller nått.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0