Fågelhus

Idag skiner solen men värmen har tyvärr gett upp nu. Det är ganska skön luft ute men jag som är löjligt frusen sitter med filten i soffan.

Helgen var kanon. Båda festerna var toppen det var jättekul att träffa nya människor. Gubben tog det jättelungt med drickat så vi var pigga och aktiva på söndagen oxå. Vi har länge haft ett litet fågelhus i skjulet som äntligen kom upp och Lillfisen var så duktig med att fylla på mat både där och i de andra behållarna som hänger på tomten. Senare på eftermiddagen kom det hit en man som bor i samma lilla by och tittade på vårt hus. Han har byggfirma och vi har bett honom komma hit och ge förslag på hur vi skulle kunna bygga ut eftersom vi gärna hade haft ett rum till nu när vi ska bli fler. Han hade precis kommit innanför dörren när Lillfisen anfaller honom för att berätta om fågelhuset. Det tjatades om detta fågelhus en bra stund och till slut när vi hade gått ut så sa jag till Lillfisen att vi skulle gå och kolla om det hade kommit några fåglar till det. Lillfisen berättar med stor inlevelse att det bor redan någon där.... en svan!! Att försöka låta bli att bryta ut i gapskratt i det läget var något av det svåraste jag har gjort... en svan.... han e för söt.

Men annars var det goda nyheter om att bygga!!! Vi hoppasde på att det skulle kunna gå att bygga uppåt för det är enklast och billigast och det skulle inte vara några problem. I värsta fall får man stötta stommen om det skulle kännas klent. Så nu väntar vi bara på dommen om vad det skulle kunna kosta och sen får vi se när och om det är möjligt ekonomiskt. Det största problemet egentligen är att jag inte har något fast jobb. Hade jag haft det så hade det nog inte varit några problem att få låna.

Idag håller jag tummarna för att Lillfisen ska kunna gå på totaletten på dagis. Han åkte dit utan blöja iaf. Men i fredags hade det inte gått så jättebra. Han ville inte gå när han behövde och till slut kom det byxan... Senare på eftermiddagen hade hans blöjor tagit slut och en av ledarna hade sagt att han måste säga till när han måste gå eftersom det inte fanns några blöjor.... men Lillfisen sa bara att han inte skulle bli kissnödig. Åter igen försöker ledaren att "men OM du behöver så måste du säga till"... Lillfisen svarar "jag låvar, jag blir bara kissnödig hemma"... tja, vad säger man =o)

nu måste jag lyfta rumpan från soffan och ta tag i dagen....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0