Värkar, andning och lustgas =o)

Just nu för 3år sedan låg vi på BB med ett pyttelitet knyte som inte ens var ett dygn gammal =o) Efter ett träningspass som heter duga men ett hårt tag om lustgasmasken kom belöningen som man hade väntat på i nio månader. 06:55 anlände vi till förlossningen och då hade jag ganska täta värkar och var 7cm öppen. Sen tog det ca 5 timmar innan Lillfisen kom ut kl 12:03. Helt perfekt med sina 53cm och 3440g. Lite blå precis när han kom ut men inte det minsta skrynklig =o) Min lilla goding! Idag är han 3år gammal.

Firat har vi gjort hela helgen. I lördags var det morfar, moster med respektive och min farmor med respektive. I söndags var det mormor, morbror, kusin, farmor, farfar, momomo, gudmor och gubbens mormor och morfar. Det var fullt hus kan jag lova. Lillfisen var supernöjd med båda dagarna och han fick massor med leksaker, filmer, pyssel och kläder. Morfar kom även med ett akvarie som det flyttar in fiskar i imorgon. Morfar ska vara barnvakt medans vi ska på samtal på dagis och då skulle de två köra och köpa fiskar.

Idag har den andra morbrorn varit här och även den gravida grannen. Lillfisen fick mer paket och han blev firad på dagis oxå med ballonger, present och glass. Självklart väckte vi honom med "Ja må han leva" och paket i sängen oxå.

Hipp hipp HURRA HURRA HURRA HURRA!!!!!!!!!!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0