v 18

Idag går vi in i v18... helt plötsligt känns det som om tiden bara rusar iväg. Igår kväll kunde även gubben känna sparkarna med handen. Det är mellan nio och tio på kvällen som det är som tydligast. Förmodligen när jag har varvat ner =o)

Nu är även svenska provet klart men jag känner mig inte jättenöjd. Jag tycker verkligen inte om att skriva uppsats. Men det är gjort iaf. Har även haft mitt betygsamtal med Dataläraren från NTI. Jag gjorde mycket bättre ifrån mig på proven än vad jag hade hoppats på så han sa att jag hade ett VG med goda marginal. Kul!! Jag upptäckte ju för lite sen att jag hade ett betyg i datorkunskap från förra gången jag gick på KomVux. Då fick G. Så det kändes ju bra att jobba upp det till VG istället. Plus att det var verkligen nyttigt att få uppfriska minnet och komma underfull med alla finesser som man inte vet att de finns.
Nästa vecka är det dax för prov i matte. Har ju bara haft en inlämningsuppgift i matte än så länge och det gick så bra som det kan gå. Alla rätt =o)!!! Så nu hoppas jag på att slippa hjärnsläpp på provet så det oxå går bra.
Engelska har jag gett upp på distans och ska nu istället få gå på lektionerna i skolan. Hade ju muntlig redovisning i tisdags och vi blev sittandes o prata lite efteråt och jag beklagade mig för att jag tyckte det var svårt med motivationen på egen hand. Så läraren tyckte absolut att jag skulle gå över till lektioner istället. Känns faktiskt jättebra och lektionerna låg bra på schemat oxå.

I morgon ska jag köra till Kalmar med lillebror. Han vill till IKEA och fixa lite möbler till nya lägenheten. Han flyttar idag. Ska bli ganska kul att komma hemifrån lite plus att Gubben och Lillfisen behöver lite tid för sig själva.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0