Fredag och på väg in i v 21

Denna veckan har verkligen gått fort. Känns inte alls länge sen jag gnällde om mina 3 timmar matte på fredagar. Men jag har hunnit med en del denna veckan iaf. Kan bero på att jag har prioriterat bort lektionerna i skolan... hmmm, inte bra. I vilket fall så har jag gjort klart min företagsekonomi I GOD TID!!! och har bara slutprovet kvar som läggs upp på min elevsida idag. Jag har även uträttat ärenden inne i den stora staden och passade på att kolla efter lite mammakläder när jag ändå var inne. Hittade faktiskt tre plagg hufsat billigt. En fin-tröja, en vardagsskjorta och en munktröja. Hade lite presentkort kvar sen min födelsedag så det kostade nästan ingenting =o).

Igår var det handledarutb i 3 och en halv timma. Väldigt interessant faktikst. Så snart kan jag ut och öva med lillebror.

Har även möblerat om i matrummet, det är sånt jag gör när jag verkligen inte vill plugga men ändå inte har samvete nog att sätta mig i soffan =o) Det blev nog inte bättre än innan men det gör att vi får plats några fler runt bordet och det behövs ju nu i helgen när vi ska fira världens goaste 3-åring. Det blir firande både på lördag och söndag med släkt och vänner och på måndag när den riktiga födelsedagen är så blir det Han som får bestämma middag, efterrätt och kvällssysselsättning. Inte omöjligt att det kommer någon och firar honom på måndag oxå, få se vad som händer. Ska iaf inhandla fika inför helgen idag. Lilleman har önskat glass istället för tårta och självklart ska han få det då. Med ljus och strössel =o)

Ikväll blir det fredagsmys med tacos på Lillemans begäran, ska bli både mysigt och gott. Träffade inte honom på hela dagen i går för han hade gått och lagt sig när jag kom hem. Men idag hämtar jag honom tidigare på dagis och då ska vi fika och leka tills Pappa kommer hem.

Nu är det dax att göra sig redo för skolan och ställa in hjärnan på att agera miniräknare.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0