o så va det en sån där dag igen....

deppdag... igen...

Men fiskarna lever fortfarande... nästa alla. Det fattas en neontetra men vi har inte hittat den. De andra kanske har begravt den =o) Men 13 av 14 är bra!! Jonte är så glad för sina fiskar. Han kommer upp på morgonen och tänder hos dem och så sätter han sig i puffen och tittar en stund. Han är jätteduktig med matningen och de nya fiskarna är riktigt glupska så det är kul att ge dem mat nu. Får hoppas det fortsätter lika bra för nu är han riktigt fäst vid dem.

Idag är det lite lugnare väder än vad det var igår. Var ute och gick med Linda, grannen, efter en mysig fika och vi höll på att blåsa bort när vi var mellan åkrarna =o) Men det var väldigt mysigt iaf. Det blåste inte så farligt inne i skogen och man mår så mycket bättre både i kropp och själ när man kommer ut och rör på sig. Trevligt sällskap gör det ju inte sämre heller =o) Det är så skönt med någon som är i samma situation som en själv, som förstår hur fruktansvärt fel och obekväm man kan känna sig med mage och allt. Hur naturligt och vackert det än sägs att det ska vara så är det skitjobbigt när man bara känner sig klumpig och fet. För att inte tala om konditionen, jag och Linda lät som två astmatiker i en mögelfabrik igår när vi skulle upp för en backe. Både hon och jag tränar ju annars och jag har ju alltid hållt på med hästar så det här med dålig kondition är jag absolut inte van vid.... Usch vad gnälligt det blev nu. Ja, ja...

Igår kväll var vi och inhandlade ett släp. Stefan har länge pratat om att det skulle behövas ett släp för att kunna köra sopor och hämta virke när det är dax för bygge. Han hade hittat ett på blocket för vettiga pengar så igår var vi nere i Ronneby och hämtade det. Jag och Jonte följde oxå med för att få lite familjetid. Kvällarna är så korta nu så det känns som om vi aldrig ses alla tre mer än när vi äter middag. Helgerna är det alltid något som händer och man vill hinna så mycket så man stressar mest omkring på olika håll iaf. Nu på lördag har jag nationellt prov i svenska från halv nio och fem timmar framåt... spännade.

I morgon har jag och Jonathan planerat att åka in till simhallen tillsammans med Tommy och Millie. Ska bli jättekul! Måste bara kolla så baddräkten passar, känns ju lite konstigt att ha bikini. Jonathan ser verkligen fram emot det. Stefan sa att han hade knappt hunnit in på dagis förrän han berättade för fröken Nettan att han skull bada med Morbror Tommy och Kusin Millie =o)

Nej, nu är det dax att ta tag i läxläsning. Ska bara se om jag hittar lite ögongodis till Jontes anhängare först =o)

Lite gamla kort... men han e ju så söt =o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0