Ny vecka, samma skitväder

Hela helgen har regnat bort... trist.
I lördags skrev jag mitt nationella prov i svenska. Kändes faktiskt helt ok fast min lärare sa att det var på gränsen till för kort... men men. Därefter har jag och Jonte haft mor och son-tid för Stefan har haft en massa att göra hela helgen. Däck skulle bytas och vägen skulle fixas. Lite jobbigt att jag har så mycket läxor som ligger på hög bara som jag hade behövt sitta lite med jag får hoppas att jag löser det under veckan nu så jag får betyg iaf. Lite surt annars eftesom man bli återbetalningsskyldig även för bidragsbiten om man inte får betyg. Jaja, tyvärr är det ingen bra dag idag. Jonte håller nog på att bli sjuk så jag har inte sovit mycket, det gör att jag har grava problem med att hålla ögonen öppna medans jag pluggar. Det är heller ingen idé att gå och lägga sig nu för då får jag definitivt inget gjort idag. Hämtar nämligen Jonte redan kl 12:30 för vi ska på 3års kontroll kl13:00. Ska bli spännande. Fick ett formulär som man skulle fylla i innan om ifall barnet kan göra olika saker som klä på sig, äta själv och ta enkla direktiv. Ska bli väldigt intressant och se om han ligger som man ska i utvekling eftersom vi själva tror att han är före sin tid. Ska oxå bli skoj och se längd och vikt =o)

Vi har lekt mycket med duplo i helgen och byggt ladugård till de nya djuren som han har fått för sina framsteg på pottan. I och med vädret så har vi inte varit ute mer än med Helge så duplo var ett bra val av belöning =o)

Nehepp! Nu blir det till och ösa i sig lite kaffe, frukt och vitaminer så jag kan fortsätta med läxorna utan att somna.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0