Matteprovet avklarat

Idag har jag gjort matteprovet och jag tror att det gick ganska ok. Satt hela tiden ut och knåpade.
När jag kom hem igen var det bara 17grader inne. Kanske inte så konstigt när det är massa minus ute. Gick en runda med Helge och njöt verkligen av att få se solen för första gången på ett tag nu.

Ibland trillar det över en hur vackert man bor. Visst sliter man sitt hår emmellanåt när det är svårt att ta sig hem eller som igår när jag skulle vara duktig och ploga för att skona Stefan lite och tar sönder plogen när jag är nästa färdig. Men i det stora hela så kan vi nog inte bo bättre. Vi har vår egna lilla fristad där det är tyst och stilla men ändå bara ett par minuter från sivilisationen. Vi behöver inte oroa oss för att släppa ut katterna för det finns ingen trafik. Jonathan har en hel skog att utforska och leka i utan att behöva korsa någon väg för att ta sig dit. Perfekt =o)

I morgon är det 1:a dec och jag har pysslat ihop Jontes adventskalender som Mamma sydde till Tommy när han var liten.

Hi hi, tjusigt va??

Det blev godis i den i år...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0