Vilken dag!!!!!

Fy, vilken stressig dag. Det har varit väldigt intensivt ett tag nu men idag slår nog priset. Gick i skolan till klockan 16:15 och körde sedan till veterinärstationen och hämtade Lilla hundens recept... han är dålig igen... snabb sväng inom konsum och köpte kyckling till Lillfisen, fort hem och bytte klädder på alla och sen iväg igen. Först apoteket och sen hem till Farmor som fyller 75. Var inte hemma förrän halv nio, ska bli jättespännande att väcka Lillfisen halv sju i morgon.

I torsdags var det meningen att vi skulle göra husbilen körklar inför våran smålandsresa, gick sådär. Det var mest Gubben som fick något gjort. Jag och lillplutten försökte underhålla varandra och var även och hälsade på Mamsen. På kvällen var vi nerbjudna till grannarna för att grilla och kom på den smarta idén att vi tar med husbilen så lillfisen kan gå och lägga sig om han vill. Tur var det för då upptäckte Gubben ett fel, den laddar inte batterierna. Så över halva fredagen gick till att lokalisera felet och sen åtgärda det, han fick ta hjälp av sin Pappa. Men till slut så kom vi iväg och var inte framme förrän kl 18. Lyxigt värre så stod middagen uppdukad och Lillfisen fick en hel låda med duplo att leka med så vi fick sitta i lugn och ro och äta jättegod mat med hemlagad efterätt. Mums.
På lördagen gav vi oss ut på en ridtur, jag och nya Matte. Jättemysigt, har ju inte ridit på jättelänge. Och på sen eftermiddag så gav vi oss hemåt igen. Hunden har ju blivit dålig igen och Mamma bodde här hemma med honom och det kändes inte rätt att låta henne behöva deala med det. Så måndagen gick åt till att jaga veterinär till hunden och vårdcentralen till Lillfisen. Han hade nämligen prickar på kroppen som vi misstänkte var vattenkoppor, men det var tydligen bett av något slag. Förmodligen fått med sig nått ner i sängen. Tid hos veterinären fick jag på tisdagen och det togs en massa prover och de gav honom lugnande för att kunna kolla honom i halsen. De kunde konstatera halsfluss med en gång men ville vänta på provsvar innan de satte in penicillin för att se om han hade någon fästingburen sjukdom. Idag kom svaren och hundstackaren har både elichas och borelia uppe på halsflussen. Så nu är det en dunderdos med penicillin i 20 dagar som gäller.

Igår jobbade jag på BabyProffsen för första gången denna sommaren, var ju där förra sommaren oxå. Ska jobba ca 2 dagar i veckan fram till skolavslutningen för att komma in i det igen. Jättekul men jag känner att jag har så mycket i skolan nu så jag hade egentligen behövt timmarna för plugg. Idag har jag redovisat min engelska bok och det gick bra. Fick även veta betyget för de 3 nationella poven i eng... MVG!! Jag känner mej jättestolt för jag trodde verkligen inte att det hade gått så bra. Nästa vecka har jag nationellt prov i matte och redovisning i svenskan, sen är det bara rapporten i samhäll kvar. Ja, jag har ju ett par uppgifter i engelskan som jag inte har lämnat in heller, deadline 4 juni. Usch vad trött jag blev av att tänka på skolan... jag slänger in lite bilder i stället =o)

här provas Mormors MC-hjälm



Småland

Grillkväll med grannarna

Fått EGEN motorcykel..

hunden hos veterinären under uppvaket

lek på 75års kalas



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0