Storstädning

Det är helt ofattbart vad skitit ett litet hem som mitt kan bli på kort tid.... men det är ju ingenting mot vad det blir på 2 veckor.... Idag har jag fått städa ordentligt för första gången sen Lilleman blev sjuk. Allt blir ju bara provisoriskt när man har honom hemma dygnet runt. Det hjälper ju inte heller att han tycker dammsugaren är obehaglig. Men idag luktar det gott och ser fräscht ut här hemma... mysigt.

Har mentalt börjat ladda inför skolan i morgon. Man minns tillbaka till högstadiet hur man fajtades med prestationsångerst, magkatarr, sömnbrist och stress..... skildnaden nu när man går vuxenutbildning är.....hm..... ingenting!! Man kanske är stressad över andra saker som lån och ifall man blir tvungen att jobba oxå för att ekonomin ska gå ihop, men annars e det precis likadant. Till o med tjafs och gruppbildningar bland kurskamrater finns här oxå... man blir så trött.

Eftermiddagen tillbringade vi hos Grannarna, mycket trevligt och Lilleman hade jätteroligt och lekte med deras katter. Vi har knappt sett våra grannar heller nu när vi har haft sjukstuga hemma så det var väligt trevligt att bara ta en kaffe och prata lite skit. I morgon ska jag komma igång med träningen igen så får jag förhoppningsvis träffa frun i familjen lite oftare eftersom vi tränar ihop  =o)

 

Nu e det dax för söndagsmys =o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0