Nu är det vår!!

Snön smälter, solen skiner, termometern visar plusgrader..... och nästa vecka har jag påsklov!!! Det var länge sedan jag hade påsklov sist. Jag kommer dock inte vara ledig hela veckan eftersom jag ligger lite efter i skolan. Jag måste räkna lite och plugga engels grammatik, och så ska jag jobba på torsdag =o) Kan nog bli lite att göra när det är skärtorsdag och röd dag på fredagen.

Idag är Gubben så gott som feberfri och Lillfisen pigg och nöjd över att få vara på dagis och leka med bästa kompisen. Det är så mysigt att se när de slutar leka brevid varandra och faktiskt leka MED varandra. Idag när jag kom till dagis var alla ungar ute och dessa två satt för sej själva och skalade ekollon och delade upp dem så de hade lika många var =o) Så söta så man bara smälter. Jag hoppas de får följas åt även upp i skolåldern, mysigt med en bästis.

Nu håller vi tummarna för fint väder i helgen så man kan vara ute, idag åt vi faktist middag på varandan... mycket trevligt=o)

 

mycket vatten blir det när snön smälter



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0