Tisdag

Vilket konstigt väder!! Dagen började med solsken och jag och min lilla sjukling fikade i trädgården. Strax efter lunch började det regna, rejält. Eftermiddagen var det fortsatt regnskurar och inslag av åska. Men sen helt plötsligt slog det om och blev strålande sol igen... mycket skumt.
Idag var jag och Lillfisen lediga men tyvärr så är han ju sjuk igen. Förhoppningsvis håller det på att vända för han har varit feberfri hela dagen och haft riktigt bra stunder till och från. Till och med ätit bra. Tyvärr så hände det en liten olycka nu ikväll precis när vi satte oss för att äta som vände allt upp och ner igen. Grannarna var uppe och grillade med oss och han är ju så glad för dem så han var helt eld och lågor och uppspelt till max. Så lyckas han välta sitt glas så det går sönder och skär sig i lilla fingret som börjar blöda.... MYCKET! Klockan var redan mycket och allt blev så förtvivlat och jobbigt. Fick sätta dubbla blixten-plåster för att det inte skulle rinna längs armen. Märkte väldigt väl att han blev jätteupprörd för han skakade när jag skulle plåstra om honom. Stackars liten.
Men annars var det en väldigt trevlig kväll. Våra goa grannar hade med sig en 30års-present till mig!!!! Ett plommonträd. De är så gulliga. De visste att jag önskade mig bigarrå och plommon när jag fyllde och så fick jag ju bigarrå av systrarna. Och nu har jag plommon oxå!! =o) Tack snälla igen, jag hoppas ni vet hur glad och tacksam jag är.
I morgon ska jag jobba heldag och min snälla Mamma kommer ut och är här hos Lillfisen. Vill gärna att han har en feberfri dag till innan det är dax för dagis igen.

Nu är det sängen som gäller, hoppas på att Lillfisen kan sova så resten av oss oxå får det =o)

STORT GRATTIS TILL MAMMA OCH NYA JOBBET!!!!!!!!


Mitt nya fina träd (ska döpa henne oxå, måsta bara komma på något bra)




Kommentarer
Linda "Grannen"

Det var kul att du gillade ditt träd,, =0)

Vi uppskattar er me ni e så snälla som alltid hjälper oss med Hundarna och allt annat så det e det minsta vi kunde göra =0)

Ser framemot att få smaka dina goda plommon nästa år kanske eller hur lång tid det tar innan dom kommer ;0)

du kanske kan döpa det till Majsan haha det vill svärfar att vår hund ska heta hihi ;0)

tack för ni finns,,



kram kram,,

2010-06-16 @ 12:42:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0