staket, studsmatta och rabarberpaj

Idag har jag inte varit utanför denna lilla byns gränser. Riktigt skönt faktiskt. Har varit utomhus nästan hela dagen och fått en massa gjort. Jag och Lillfisen tog morgonpromenaden med lilla hunden och tittade på våra sommargrannars frukoststund... mysigt =o)



Sen stannade vi ute och vattnade rabatterna, träden och trädgårdslandet. Lillfisen kom på att han ville att Mormor, Farmor och Farfar skulle komma och fika och äta rabarberpaj så han ringde alla själv och frågade om de ville komma, och det ville de. Så vi plockade rabarber medans Gubben fick iväg lite mer av trädet som han har fällt. Min Lillebror ringer mitt i alltihopa och frågar om de kunde komma ut en runda och självklart blev Lillfisen jätteglad när Morbror och Kusinen kom!! De har haft så roligt hela eftermiddagen. Och Gubben har börjat sätta staket!!! Tjoho! Snart kan hunden få vara lös i trädgården.





O så kom Mormor/Farmor ut lite tidigare så hon fick träffa båda barnen.

Gubben och lillebror satte även upp studsmattan till Lillfisens stora glädje. Så nu är den invigd oxå =o) åtminstone av Lillebror och kusinerna.

Sen kom ju även Lillfisens Farmor och Farfar ut och det blev en helt ok rabarberpaj. Fast Lillfisen åt kyckling och yoggi...

Igår var jag och Lillfisen nere i byn med hunden en runda på eftermiddagen och besökte en lekplats som var väldigt uppskattad. Det är så roligt nu när man kan leka med honom på ett annat sätt. Förra året var det till att gunga honom, hjälpa honom upp på klätterställningarna och sen lyfta ner honom igen. Nu klättrar han själv och vi lekte kiosk i ett av småhusen som stod där. Jag kunde köpa både kyckling och godis och fick till och med pengar tillbaka =o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0